شناسهٔ خبر: 1642 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

همزمان از عرفه تا غدیر صورت گرفت؛

سیر و حرکت روزانه 80 رام قطار از ایستگاه راه‌آهن مشهد

قطار مسافری مدیرکل اداره راه‌آهن خراسان از سیر و حرکت روزانه 80 رام قطار مسافری در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: از روز عرفه تا عید غدیر ایستگاه راه‌آهن شهر مشهد با حداکثر ظرفیت خود برای جابه‌جایی مسافران و زائران تلاش کرد.

محمدهادی ضیائی ‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: قطارهای مسافری این ایستگاه در ایام عرفه تا عید غدیر طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام شد و با حداقل مشکلات، خدمات‌رسانی ایستگاهی صورت گرفت و در این مدت ظرفیت قطارهای مسافری کاملا اشباع بود.

وی ادامه داد: همزمان با دهه ولایت و امامت روزانه 80 رام قطار مسافری از ایستگاه راه‌آهن مشهد به 25 مرکز شهر و استان سیر و حرکت داشتند. همچنین 42 هزار نفر روزانه از طریق این ایستگاه جابه‌جا شدند. شرکت راه‌آهن تمام توان خود را برای ارایه خدمات هر چه بهتر در حوزه‌‌های ایستگاهی، ایستگاه‌های مسیر و سالن‌های انتظار به کار بسته است.

مدیرکل اداره راه‌آهن خراسان با اشاره به استقبال مسافران و زائران از تمام ظرفیت ریلی این ناحیه گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ظرفیت و ایمن‌سازی محور دو خطه تهران – مشهد درصدد اجرای پروژه‌هایی است که ظرفیت این محور را دست‌کم به 2 برابر افزایش دهد. همچنین بخش ایمن سازی این مسیر که مزیت پروژه به شمار می‌آید به طور آزمایشی بهره‌برداری شد تا به دنبال نتیجه آن همه قطارهای این مسیر به سیستم ATC مجهز شوند.

وی افزود: تراک‌بندی قطارها که به افزایش ظرفیت قطارها می‌انجامد نیز احتمالا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد./

نظر شما