شناسهٔ خبر: 16440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری ادار‌ه‌کل راه و ترابری استان خبر داد؛

اجرای طرح راهداری زمستانی با ۱۱۵ راهدار در ۱۳ گردنه و ۲۲۰۰ کیلومتر راه/ انجام ۲۹۰ عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در استان سمنان

برفروبی مدیر راهداری ادار‌ه‌کل راه و ترابری استان سمنان اعلام کرد در جریان اجرای طرح راهداری زمستانی در این استان ۱۱۵ راهدار مجهز به ۲۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در ۲۱ راهدارخانه ثابت و سیار ۲۲۰۶ کیلومتر جاده را تحت پوشش برف روبی دارند.

امیر عمیدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد طرح راهداری زمستانی در استان سمنان گفت: در استان سمنان ۱۱۵ راهدار در قالب ۲۱ اکیپ فعالیت دارند که در ۱۷ راهدارخانه ثابت و ۴  راهدارخانه سیار خدمت می‌کنند. همچنین ۱۲ گشت راهداری در جاده‌های استان شبانه روز در حرکت هستند تا در مواقع نیاز اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۵۸ نفر در قالب پیمانکار بخش خصوصی با ما همکاری دارند و در اجرای طرح راهداری زمستانی کمک می‌کنند.

مدیر راهداری استان سمنان با اشاره به اینکه طول مسافت راه‌هایی که در آن‌ها این طرح اجرا می‌شود، ۲۲۰۶ کیلومتر است ،افزود: ۱۳ گردنه مهم در این راه‌ها وجود دارد که برای نگهداری آنها و اجرای کامل این طرح ۱۱۰۰ تن نمک و ۳ برابر آن شن خریداری شده و در ۱۲ انبار نگهداری می‌شود.

عمیدی در مورد ماشین آلات راهداری که در ۷ سوله نگهداری می‌شوند، گفت: از مجموع ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات موجود، ۲۳ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب، ۳ دستگاه برف‌خور،۱۳ کامیون برف‌روب، ۳۴ دستگاه گریدر، ۱۱ بلدوزر، ۲۴ لودر و تراکتورلودر، ۴۸ کامیون، ۱۷ کامیونت ایسوزو، ۸ تریلی، ۴ تانکر سوخت و ۲۵ خودروی سبک کمک‌دار است.

وی در خصوص عملکرد زمستانی راهداری استان هم گفت: از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۲۹۰ عملیات برف‌ر‌وبی و نمک‌پاشی صورت گرفته که ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۷۸۹ متر مکعب، حجم برف‌روبی بوده است. همچنین در این مدت ۱۰۵۲ تن نمک و ۳۷۲۶ تن شن مصرف شده‌است./

نظر شما