شناسهٔ خبر: 16441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امدادرسانی به ۷۰ نفر از ساکنان روستاهای اسکو در آذربایجان‌شرقی/ مانور امداد و نجات حوادث جاده‌ای در محور صوفیان - شبستر

مانور امداد و نجات جاده ای در بندرعباس رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو از امدادرسانی به ۷۰ نفر از ساکنان روستاهای این شهرستان در آذربایجان‌شرقی خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر، مانور حوادث جاده‌ای در محور صوفیان- شبستر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، علی شقاقی گفت: بارش برف و کولاک شدید موجب کندی تردد و اختلال در تردد و همچنین باعث مسدود شدن حدود ۱۱ راه روستائی و گرفتارشدن بیش از ۷۰ نفر اعم از زن و کودک بالاخص ۲ مادر باردار در این شهرستان شد.

وی افزود: با تلاش و همکاری شبانه‌روزی پرسنل خدوم و زحمت‌کش راهداری تمامی مسیرها بازگشائی شد و تمامی افراد صحیح و سالم با مشایعت راهداران در امنیت و آرامش کامل به مقصد خود رسیدند و مادران باردار نیز در سلامت کامل به بیمارستان انتقال یافتند.

رئیس اداره راه وشهرسازی اسکو گفت: اکیپ‌های راهداری و برفروبی به علت وجود کولاک‌های شدید تاکنون، بدون وقفه مشغول برفروبی در راه‌های روستائی هستند و فقط روستای گنبرف که در ۴۰ کیلومتری شهرستان اسکو واقع شده است تا بحال مسدود مانده که در حال حاضر راهداران مشغول بازگشائی مسیر هستند.

در ادامه شقاقی از حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و ریاست راه و شهرسازی شهرستان آذرشهر به دلیل همکاری و انتقال ماشین آلات برفروبی به حوزه‌های مشترک و شهردار اسکو جهت اعزام یک دستگاه لودر به مسیر کندوان تشکر و قدردانی کرد.

 وی از رانندگان محترم درخواست کرد در صورت تردد در مسیرهای روستائی و ارتفاعات، لباس گرم و زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط رانندگی نمایند.

همچنین مرتضی محمدمصری رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر گفت: این عملیات با هماهنگی پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری صوفیان و این اداره با حضور ۶۵ نفر نیرو شروع شده و به مدت ۵۰ دقیقه طول کشید.

وی افزود: این مانور به منظور نحوه ارائه خدمات، مدیریت صحنه، و پاسخگویی در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان جاده‌ای برگزار شد.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر، اکیپ‌های امداد و نجات از جمله اداره راه و شهرسازی شبستر در محل حاضر شده و با ایجاد واریانت موقت، مسیر ترافیک را به مسیر موقت در محل حادثه توسط علائم سیار هدایت کردند.

گفتنی است این مانور برغم بارش‌های چند روزه و تلاش بی وقفه همکاران راهدار اداره راه و شهرسازی شبستر جهت برفروبی و نمک پاشی، در موعد مقرر و با موفقیت به انجام رسید.

نظر شما