شناسهٔ خبر: 16443 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمد ابوعلی معاون فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

تکمیل «داشبورد مدیریتی» در سازمان راهداری/ تصمیمات فردی و سلیقه‌ای به حداقل می‌رسد

جلسه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از یکسال گذشته برای تجمیع اطلاعات این سازمان در قالب داشبورد مدیریتی اقدام کرد تا اتخاذ تصمیمات سلیقه‌ای و فردی را به حداقل برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز دوشنبه ۱۴ دی در نشستی آخرین وضعیت اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت تکمیل «داشبورد مدیریتی» یا همان دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله سازمان‌های تابعه به وزارت راه و شهرسازی است که در این زمینه سامانه ۱۴۱ را برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیکی و جوی محورهای برون‌شهری راه‌اندازی کرد که این اطلاعات از طریق تلفن گویا، سایت ۱۴۱.ir و اپلکیشن موبایل در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

در این نشستی که با حضور محمد ابوعلی معاون فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار و اعلام شد که سازمان راهداری از یکسال گذشته برای تجمیع داده‌های این سازمان در حوزه‌های بار، مسافر و ترانزیت اقدام کرده و این داشبورد مدیریتی در حال تکمیل است.

برای به حداقل رساندن تصمیمات سلیقه‌ای و فردی علم مدیریت راهکارهایی مثل استفاده از داده‌های درست ارائه کرده است و بر همین مبنا سازمان راهداری به سمتی رفت که تمام اطلاعات را در سیستم‌ها ثبت و سپس برخط کند.

در این جلسه همچنین مطرح شد با در اختیار داشتن داشبورد مدیریتی تصمیم‌گیری‌ها درست و به موقع خواهد بود. داشبورد مدیریتی موجب می‌شود تصمیمات فردی و سلیقه‌ای که برای دستگاه‌های کشور یک آفت بزرگ به شمار می‌آید به حداقل برسد.

به گفته محمد ابوعلی معاون فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اقدامات جاری این سازمان ارائه اطلاعات به ذی‌نفعان و ادارات کل استان‌ها در قالب داشبورد مدیریتی است.

در گام نخست اجرای داشبورد مدیریتی اطلاعات در قالب "مفاهیم راهداری"، "حمل و نقل(بار، مسافر و ترانزیت)"، "ترافیک" و "پروژه‌ها" بر اساس شاخص‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند.

در همین راستا از آبان‌ماه امسال سامانه http://shahrah.mrud.ir/ در وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد و شهروندان می‌توانند به اطلاعاتی که تاکنون در این سامانه برای حوزه های راه و شهرسازی درج شده، دسترسی داشته باشند. در راستای تکمیل این سامانه سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی در حال آماده‌سازی ارائه آزاد اطلاعات هستند.

پیش از این شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشستی خبری اعلام کرده بود: گام اول در این پروژه ثبتی کردن داده‌ها بود٬ بر همین اساس ثبتی کردن و برخط کردن بارنامه‌ها٬ صورت وضعیت‌ها٬ ترددشمارها٬ سیستم‌های CMR ناوگان بین‌المللی٬ معاینه فنی٬ کارت هوشمند٬ کلیه عملیات ترانزیتی٬ سامانه اضافه تناژ WIM٬ دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات سرعت٬ سامانه هواشناسي جاده‌ای RWIS٬ کارت سلامت رانندگان٬ شبکه عوارض کشور GIS٬ سیستم مدیریتی ناوگان راهداری FMS٬ سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض ETC و داده‌ها دیگر انجام شد./

نظر شما