شناسهٔ خبر: 16459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر جاده چهارخطه در کهگیلویه و بویراحمد

جاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ کیلومتر جاده چهارخطه آماده بهره‌برداری در استان وجود دارد که در آینده نزدیک به جاده‌های استان افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، پژمان نیک‌اقبالی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران بر لزوم چهارخطه کردن جاده‌های استان تأکید کرد و گفت: آمار تصادفات در استان پایین است اما آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عمده دلیل افزایش فوتی‌های حوادث رانندگی اشاره کرد و افزود: تصادفاتی که در استان رخ می‌دهد تصادفات خشن و رخ به رخ هستند و همین عامل منجر به افزایش فوتی‌ها در حوادث رانندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه کهگیلویه و بویراحمد در کریدور اصلی راه‌های کشور قرار دارد و شاهد افزایش تردد از محورهای استان هستیم چهار خطه و استاندارد کردن جاده‌ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی جاد‌ه‌ها و برداشتن پیچ‌های خطرناک لازم و ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه روند چهارخطه کردن جاده‌های استان روند رو به رشدی است، بیان کرد: تا قبل از سال ۹۲ میزان جاده‌های چهارخطه استان ۶۳ کیلومتر بود که در دو سال اخیر ۳۰ کیلومتر به این آمار اضافه شده است.

نیک‌اقبالی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر جاده چهارخطه آماده بهره‌برداری در استان داریم که در آینده نزدیک این جاده‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرند، ضمن اینکه روند چهار خطه کردن جاده‌های استان رو به رشد است.

وی با بیان اینکه در محورهای خطرناک استان نیوجرسی و گاردریل نصب می‌شود، گفت: در تمام محورهای خطرناک استان گاردریل و نیوجرسی نصب می‌شود که هم‌اکنون در مسیر پلیس راه یاسوج به اصفهان این تجهیزات در حال نصب است و در سایر نقاط استان نیز انجام می‌شود.

این مسئول از نصب روشنایی در جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: ۳۰ کیلومتر قرارداد نصب روشنایی در جاده‌های استان است که در سال آینده روشنایی این تعداد از جاده‌های استان تأمین می‌شود.

نظر شما