شناسهٔ خبر: 16525 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بازدید رئیس اجرایی دولت افغانستان از بندر چابهار/ چابهار بهترین مسیر ترانزیتی برای افغانستان

 عبدالله عبدالله مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از بازدید امروز «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار خبرداد.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان از بندر شهید بهشتی اظهار کرد: رئیس اجرایی دولت افغانستان در راستای سفر خود به ایران علاوه بر مذاکرات دیپلماتیک٬ در حوزه‌‌های اقتصادی و تجاری نیز مذاکراتی داشته است که در این زمینه امروز از زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی بازدید می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فاصله ۹۵۰ کیلومتری بندر چابهار تا مرز افغانستان گفت: از این جهت کشور افغانستان می‌تواند از ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی بندر چابهار در ایران بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: بندر چابهار به عنوان یک بندر مهم و کاملا استراتژیک برای افغانستان اهمیت دارد که این کشور به دلیل نداشتن دریا می‌تواند از این ظرفیت برای ترانزیت استفاده کند و بارهایی که از سمت چین، سنگاپور و سایر کشورها به افغانستان منتقل می‌شود از طریق بندر چابهار به افغانستان انتقال یابد.

رضوانی با بیان اینکه عمده تجارت افغانستان در حوزه واردات کالا ادامه داد: افغانستان می‌تواند کالاهای وراداتی خود را از طریق بندر چابهار به کشور خود منتقل کند. ضمن اینکه بندر چابهار به عنوان یک بندر مدرن و تجهیزات به روز برای تردد کشتی‌های بزرگ در حال توسعه است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این کشور افغانستان می‌تواند بارهای صادراتی خود را به جای استفاده از بنادر سایر کشورهای همسایه خود از مسیر ایران منتقل کند که این موضوع هم به لحاظ تعرفه حمل و نقل و هم به لحاظ مسیر مقرون به صرفه تر است.

به گفته رضوانی ظرفیت اسمی بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه و بارگیری ۲.۵ میلیون تن در سال است./

نظر شما