شناسهٔ خبر: 16549 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

حرکت نخستین قطار متروی ویژه فرودگاه مهرآباد/ طراحی واگن‌های ویژه فرودگاهی

ترمینال فرودگاه مهرآباد مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: اولین قطار در مسیر خط مترو فرودگاه مهرآباد، یكشنبه هفته آینده تست و در صورت عدم مشکل نسبت به بهره برداری این خط اقدام می‌شود.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت متروی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: خط متروی فرودگاه مهرآباد روز یکشنبه هفته آینده تست سرد (حرکت آزمایشی قطار به منظور آماده‌سازی خط و قطار) می‌شود.

وی با بیان اینکه متروی فرودگاه مهرآباد یک خط ویژه با ۳ ایستگاه بیمه، ایستگاه ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و ایستگاه ۴ و ۶ است، افزود: بعد از تست سرد در صورت عدم مشاهده مشکل در خط و واگن‌ها خط متروی فرودگاه مهرآباد بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ادامه داد: با اتمام عملیات ساخت تونل‌ها و نصب تجهیزات در بخش اعظم خط مترو فرودگاه مهرآباد، این مسیر دو كیلومتری برای (تست سرد) آماده شد و قرار است یکشنبه اولین قطار در این مسیر به منظور انجام تست‌های فنی به حركت در بیاید.

درویش افزود: خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود ۲ كیلومتر از مسیر خط ۴ مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب دارد.

وی با بیان اینکه این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست، افزود: مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حركت  قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود روزانه از طریق این خط حدود ۴۰ هزار نفر تردد كنند.

ناوگان مترو تهران پیش از این از طریق خط سه به ایستگاه راه‌آهن كشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد قرار است در آینده نیز فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) از طریق مسیر خط مترو تهران- پرند به مترو پایتخت متصل شود. 

بر اساس این گزارش پیش از این قرار بود متروی فرودگاه مهرآباد در شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد./

نظر شما