شناسهٔ خبر: 16572 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان بنادر:

کشورهایی که رابطه خود با ایران را قطع کرده‌اند زیان خواهند کرد

علی جهاندیده در جمع خبرنگاران معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه قدرت گرفتن دریایی در یک منطقه باید در چارچوب همکاری‌های همه‌جانبه و نگاه مثبت به همسایه‌ها باشد، تاکید کرد: کشورهایی که در حاشیه خلیج‌فارس رابطه شان را با ایران قطع کرده‌اند خود ضرر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی جهاندیده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به مدل‌های توسعه‌ای که در اقتصاد دریایی تعریف شده است اگر کشورها بخواهند موقعیت خود را در حوزه دریایی تقویت کرده و سهم‌شان را از این تبادلات افزایش دهند قطعا راهی جز همکاری مسالمت‌آمیز با همسایگان‌شان ندارند.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به نقش مهم و سازنده‌ای که ایران در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان دارد محدود کردن همکاری‌ها با این کشور قطعا به ضرر کشورهایی تمام خواهد شد که این تصمیم را گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه روزهای خوش دریایی ایران پس از لغو تحریم‌ها فرا خواهد رسید، به ایسنا گفت: ایران کشوری است که با توجه به در اختیار داشتن چند بندر فعال در کشور توانایی بسیار زیادی در تخلیه و بارگیری محموله‌های ترانزیتی داشته و در صورت تقویت خود می‌تواند به عنوان محور دریایی منطقه شناخته شود.

جهاندیده اضافه کرد: از این رو با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهبود جایگاه ایران در عرصه دریایی از یک سو و لغو تحریم‌ها که منجر به بازگشت لاینرهای بین‌المللی می‌شود از سوی دیگر قطعا روزهای خوشی در انتظار بنادر ایران خواهد بود و این موضوع می‌تواند خود در ماه‌های آینده نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این تغییر و تحولات قطعا ایران در این رابطه ضرر و زیانی نخواهد دید و به زودی مشخص می‌شود که جایگاه دریایی ایران در منطقه بسیار مستحکم‌تر از آن است که بتوان آن را تهدید کرد. ما در صورتی که خود مشکلات مربوط به توسعه بنادر را حل کرده و منابع مالی مورد نظر را جذب کنیم می‌توانیم آینده‌ مثبتی برای بنادر کشور در نظر بگیریم.

نظر شما