شناسهٔ خبر: 16596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایدنی در جمع مسئولان و کارشناسان دریایی هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم سخت‌گیری در بخش ایمنی شناورها/ تهیه سند توسعه گردشگری دریایی

جلسه صبح پنج شنبه ۱۷ دی ماه، مدیران و کارشناسان معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزبانی عالی‌ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان بودند تا در فضایی صمیمی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات حوزه کاری خود و تشریح برنامه‌های صورت پذیرفته در راستای طرح ویژه نوروز ۹۵ از نقطه نظرات دبیر ستاد ساماندهی سفرهای دریایی استان، مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی در این نشست که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، ضمن بیان این مطلب که زمانبندی تمامی طرح‌های حوزه دریایی باید مشخص و نقشه راه جامع در این رابطه تدوین شود، گفت: تهیه دقیق آمار و اطلاعات در امور پر اهمیت و تعیین شاخص‌بندی در فعالیت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌هاست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمان عملیات دریایی باید در کنار سرویس دهی و زمان عملیات تخلیه بارگیری کشتی کاهش یابد، تصریح کرد: جزییات امور یدک کشی، مانور کشتی، عملیات پاس و تمامی پروسه‌های بندری و دریایی باید برای بهره‌وری بیشتر تحلیل و نقاط قوت و ضعف، بررسی و پایش شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: باید از حداکثر ظرفیت موجود تجهیزات و نیروی انسانی در بنادر استفاده شود و در تمام حوزه‌های حمل و نقل دریایی، کارمندان و کارشناسان اطلاعات خود را بروز کنند.

ایدنی خواستار نگارش طرح جامع توسعه دریایی همزمان با احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی شد و اضافه کرد: تفکیک و شماره‌گذاری لنگرگاه‌ها بر اساس کاربری‌ها از دیگر الویت‌های بخش دریایی در سال آتی باشد.

وی از احداث دکلVTS و نصب تجهیزات VHF در منطقه مدکندالوی قشم به عنوان یکی از مناطق پرتردد گردشگری، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

این مقام مسئول اضافه کرد: طرح جامع مدیریت بحران برای ارائه واکنش سریع و استفاده بهینه از تجهیزات و سیستم ها باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه بیشتر به ارایه آموزش‌های دریانوردی و کنترل مستمر گواهینامه‌ها تاکید کرد و افزود: برای تضمین کردن حفظ جان انسان‌ها در سفرهای دریایی نوروز ۹۵، بازرسان در بحث ایمنی شناورها سختگیرانه عمل کنند و هیچ گونه اغماض و مماشاتی در این رابطه نداشته باشند.

وی ضمن اعلام این مطلب که امور اجرایی مربوط ثبت شناوران و صدور گواهینامه‌های دریانوردی می‌تواند به شرکت‌های خصوصی واگذار شود، افزود: اداره کل تنها امور مربوط به تایید نهایی مجوزها را انجام دهد.

ایدنی بر لزوم نگارش سند توسعه گردشگری در همه جوانب تاکید کرد و گفت: وجوه اداره شده فرصت مناسبی برای نقش آفرینی واحدهای مختلف در توسعه این صنعت است.

وی در پایان گفت: باید بر امورات شناورها و بنادر صیادی نظارت بیشتری صورت گیرد و به بنادر فاقد امکانات، مجوز فعالیت داده نشود.

نظر شما