شناسهٔ خبر: 16598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی واحدهای دریایی برای خدمات‎رسانی در طرح نوروزی ۹۵ هرمزگان

جلسه معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست صمیمی مسئولان و کارشناسان این واحد با مدیرکل بنادر هرمزگان، از آمادگی کامل واحدهای دریایی برای خدمات‌رسانی در طرح نوروزی ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از ادارات و بخش‌های تحت مدیریت خود، گفت: تمامی واحدهای ناوگان دریایی آماده خدمات‌دهی هستند تا بتوانند سفرهای دریایی ایمن و خاطره انگیزی را در طرح نوروزی ۹۵ رقم بزنند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سیستم‌های برج کنترل و کنترل ترافیک دریایی مسیرها را آماده می‌کنند و دوره‌های آموزشی مخصوص شناورهای مسافری برای این افراد گذاشته می‌شود.

نوفرستی ضمن اشاره به کاهش ۲۵ درصدی آمار مربوط به نفرات مضطر سوانح دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: این در حالی است که میزان حوادث و شرایط نامساعد جوری دریایی، به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساماندهی همیاران ناجی در خور آذینی و بندر تیاب در شرق هرمزگان را از دیگر طرح‌های نوروزی امسال اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات ایمنی برای همیاران ناجی در نظر گفته شده است.

وی از استقرار دفاتر تیم‌های غواصی در بنادر مسافری استان سخن به میان آورد و افزود: تمامی شناورها به همراه مسیرهای تردد و بنادر مسافری در طرح نوروزی تحت بررسی کارشناسی مجدد قرار گرفته و نواقص برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری مانور نجات دریایی در شب برای اولین بار در کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است در این مانور، نحوه نجات از طریق بکارگیری تجهیزات ماهواره‌ای و مخابراتی بررسی شود.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست روسای ادارات و کارشناسان واحدهای مختلف معاونت دریایی به بیان گزارش حوزه کاری و دیدگاه و پیشنهادات خود پرداختند.

یادآور می‌شود، صبح پنج شنبه ۱۷ دی ماه مدیران و کارشناسان معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزبانی عالی‌ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان بودند تا در فضایی صمیمی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات حوزه کاری خود و تشریح برنامه‌های صورت پذیرفته در راستای طرح ویژه نوروز ۹۵ از نقطه نظرات دبیر ستاد سفرهای دریایی استان، مطلع شوند.

نظر شما