شناسهٔ خبر: 16626 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد ارتقای ایمنی:

برنامه‌های گسترده هفته ایمنی ریلی تجلی نگاه متفاوت راه‌آهن در این حوزه خواهد بود

قطار دبیر ستاد ارتقای ایمنی شركت راه‌آهن با اعلام اینكه امسال در هفته ایمنی راه آهن واحدهای عملیاتی و نواحی با نگاهی متفاوت و گسترده به این موضوع توجه دارند، گفت: نواحی فعال تر از گذشته نسبت به محورهای مورد بحث برای این هفته اقداماتی را ترتیب داده اند و در صدد اجرای آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علیرضا قنادان دبیر ستاد ارتقای ایمنی شركت راه آهن با بیان این مطلب كه حمل و نقل ریلی با توجه به حجم ترافیك، ایمن ترین مد حمل و نقلی به شمار می آید، اظهار داشت: در دولت جدید؛ نگاهی بسیار جدی به بحث ایمنی و ارتقای آن در بخش های مختلف در دستور كار قرار دارد.

وی افزود: تفاوت دیدگاه مدیریتی را می توان در دو جنبه نرم افزاری و سخت افزاری دسته بندی كرد بطوریكه در حوزه سخت افزاری حركت به سمت استقرار سیستم های مدرن و هوشمند كنترل ترافیك و ناوبری یكی از مصادیق بارزی است كه می توان به آن اشاره كرد. در حوزه نرم افزاری نیز فعالیت‌های گسترده ای از اصلاح ساختارهای مدیریتی تا اصلاح فرهنگ ایمنی در حال اجراست.

قنادان در ادامه با اعلام اینكه طی دو سال گذشته تحولات ساختاری را در جهت ارتقای ایمنی در بخش ریلی شاهد هستیم، عنوان كرد: سال گذشته با همكاری بین دانشگاه علم و صنعت و شركت راه آهن بزرگداشت روز ایمنی ریلی در دانشكده راه آهن با حضور اساتید، متخصصان ریلی و دست اندركاران این حوزه برگزار شده بود، اما امسال برنامه ها به این سمت و سو پیش رفت كه راه آهن شاهد برگزاری آن در یك هفته با برنامه های مختلف و مشاركت سازمان ها و ارگان های مختلف باشد.

مدیر پروژه ارتقای ایمنی اضافه كرد: تعیین و بزرگداشت این هفته با هدف توجه تمامی خدمتگزاران صنعت ریلی و كسانی كه در جهت توسعه این صنعت و رفاه مسافران سال های سال زحمت می كشند، به بحث ایمنی و ارتقای آن بوده است.

وی تصریح كرد: امسال برای برگزاری این هفته برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های مدونی در ستاد مربوطه صورت گرفت بطوریكه همه سازمان های مربوط به وزارت راه و شهرسازی را درگیر برگزاری این هفته كردیم.

قنادان با بیان اینكه همكاری و مشاركت سازمان ها برای برگزاری هر چه بهتر هفته ایمنی قابل توجه بوده است، افزود: با توجه به كاهش حوادث ریلی طی ۹ ماهه سال جاری، امسال لایه ها و واحدهای عملیاتی با نگاهی متفاوت و گسترده به بحث ایمنی پرداخته اند بطوریكه نواحی مختلف راه آهن در سطح كشور فعال تر از گذشته نسبت به محورهای مورد بحث برای این هفته اقداماتی را ترتیب داده و در صدد اجرای آن هستند.

وی گفت: گروه های ایمنی در نواحی برنامه های ویژه ای را طراحی و در دست اجرا دارند و در روزهای مخصوص به هفته ایمنی به ارائه این برنامه ها خواهند پرداخت.

دبیر ستاد ارتقای ایمنی شركت راه آهن به محورهای مورد بحث در این هفته اشاره كرد و گفت: ایمنی حاشیه نشینان حریم ریلی، ایمنی، آموزش و پژوهش ریلی، فرهنگ ایمنی و نگاه نو، ایمنی و گذرگاه های ریلی، روز بدون حادثه، ایمنی و بهداشت محیط زیست از جمله این محورها است.

قنادان به جنبه مهم هفته ایمنی شاره كرد و افزود: یكی از جنبه های مهم هفته ایمنی ریلی، حفظ ایمنی و تلاش برای ارتقای آن در كشور و همچنین هماهنگی اشاعه برنامه های توسعه ای است كه برای سال های آینده در نظر گرفته شده است.

هفته ایمنی از تاریخ ۹۴/۱۰/۲۴ تا ۹۴/۱۰/۳۰ سالجاری برگزار خواهد شد./

نظر شما