شناسهٔ خبر: 16674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌های ارتباطی ۴۸ روستای آذربایجان‌شرقی مسدود است/ برفروبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی شهرستان مراغه در آذربایجانشرقی/ بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده هشترود

برف راهداري زمستاني مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از باز شدن راه ارتباطی اکثر روستاهای استان خبر داد این در حالیست که رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه در آذربایجانشرقی از بارش برف در محور مراغه – هشترود خبر داد، همچنین به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود، بیشتر راه‌های روستائی مسدود شده این شهرستان بازگشائی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی آذربایجانشرقی، توحید اخلاقی روز یکشنبه در گفتگو با این اداره گفت: با تلاش همکاران راهداری راه ارتباطی بیش از ۹۰۰ روستا بازگشائی شده و فقط مسیر ۴۸ روستا مسدود است که همکاران راهداری برای بازگشائی این محورها به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی استان و همچنین آزاد راه تبریز – زنجان ( آزاد راه پیامبراعظم) بازبوده و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: راه ارتباطی ۱۰ روستا در مراغه ، ۱۰ روستا در هشترود، ۱۰ روستا در ورزقان ، ۱۰ روستا در چاراویماق و ۵ روستا در بستان‌آباد و یک روستا درشهرستان‌های جلفا, کلیبر و میانه مسدود است.

اخلاقی افزود: در حال حاضر علاوه بر ۸۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل راه و شهرسازی استان، ۲۶۵ دستگاه ماشین آلات متعلق به بخش خصوصی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه آزادراه پیامبراعظم (ص) مستقر شده‌اند.

آذربایجان شرقی با برخورداری از ۲۷۱۲ روستای دارای سکنه یک میلیون و ۱۵۴ هزار نفر را در خود جای داده است. راه ارتباطی ۱۴۲۳ روستای استان آسفالته، ۳۵۰ روستا شن‌ریزی شده، ۸۹۳ روستا خاکی و ۴۶ روستا مالروست.

ناصر حمیدی رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز روز یکشنبه گفت: بارش برف در محور مراغه-هشترود موجب بروز مشکل در تردد وسایط نقلیه شده است که فعالیت اکیپ‌های راهداری در تمامی راه‌های ارتباطی ادامه دارد.

‌وی افزود: در حال حاضر تمامی محورهای فرعی و اصلی بخصوص محور مراغه-هشترود باز و تردد در آن جریان دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: همچنین راه ارتباطی اکثر روستاهای شهرستان بازگشایی شده و فقط راه ارتباطی ۱۰ روستا مسدود است که همکاران راهداری در تلاش هستند با فروکش کردن کولاک، این محورها را نیز تا پایان امروز بازگشایی کنند.

حمیدی ادامه داد: استفاده از وسایل ایمنی مانند زنجیرچرخ جهت تردد ایمن خودروها مورد تاکید است و در ضمن تجهیز خودرو به وسایل گرمایشی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

همچنین علیرضا اوشال رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود گفت: بر اثر بارش برف همراه با کولاک شدید در روزهای گذشته که منجر به مسدود شدن راه‌های روستایی ۱۵۰ روستای این شهرستان شده بود با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های راهداری راه‌های ارتباطی ۱۴۰ روستا بازگشایی شد.

وی افزود: در حال حاضر تمام محورهای اصلی و فرعی این شهرستان باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود ادامه داد: راه ارتباطی ۱۰ روستا مسدود است که تلاش برای بازگشائی آنها ادامه دارد.

اوشال با تاکید بر اینکه رانندگان باید زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم به همراه داشته و از سالم بودن خودروی خود اطمینان حاصل کنند، افزود: رانندگان به منظور کاهش خطرات احتمالی در جاده‌ها باید از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت نیاز علاوه بر داشتن تجهیزات زمستانی از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل نموده و بعد اقدام به خروج از منزل نمایند.

نظر شما