شناسهٔ خبر: 16746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انسداد راه‌های ارتباطی ۱۰ روستای هشترود در آذربایجانشرقی/ تلاش ۶ ساعته راهداران برای نجات بانوی باردار هشترودی

برف روبی رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰ روستا و نجات مادر باردار گرفتار در برف در محور روستایی این شهرستان با تلاش ۶ ساعته راهداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، علیرضا اوشال ظهر روز دوشنبه گفت: کولاک دیشب راه‌های ارتباطی حدود ۳۰ روستای این شهرستان را مسدود کرده بود که با تلاش همکاران راهداری راه ارتیاطی ۲۰ روستا باز گشائی شد.

وی افزود: بعد از فروکش نمودن کولاک راهداران تلاشگر این اداره از امروز صبح برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده وارد عمل شده و اقدام به عملیات برف‌روبی نمودند.

وی ادامه داد: راه‌های اصلی و فرعی و اکثر راه‌های روستایی باز است و رانندگان و همشهریان عزیز با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیرچرخ، لباس گرم و سوخت کافی می‌توانند در جاده‌ها تردد کنند.

علیرضا اوشال در ارتباط با نجات مادر باردار گرفتار در برف در محور روستایی این شهرستان افزود: این مادر باردار در راه روستایی دوشر (دوشهر ) این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بود که توسط راهداران از مرگ حتمی نجات یافت.

وی گفت: گروه راهداری این شهرستان به محض اطلاع از این موضوع از طریق شبکه بهداشت و درمان هشترود، با تمام امکانات خود همراه با آمبولانس و پزشک شبکه بهداشت و درمان به محل مورد نظر برای امداد و نجات مادر باردار اعزام شدند.

رییس اداره راه و شهرسازی هشترود یادآور شد: با توجه به کولاک شدید و بسته بودن راه ارتباطی روستای مذکور با مرکز شهرستان، مسوولان این اداره هماهنگی لازم را جهت بازگشایی راه این روستا انجام دادند.

اوشال ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این روستا در دامنه کوه سهند و وزش باد و کولاک شدید، عملیات مسیرگشایی به کندی صورت گرفت اما با توجه به مشکل جدی این مادر باردار، با همکاری دهیار و جمعی از اهالی روستا حدود ۲ کیلومتر با پای پیاده مادر را در میان کولاک و سرمای شدید به سمت دستگاه برف روبی حرکت دادند.

وی گفت: با همت ساکنان این روستا، راهداران و گروه امدادی شبکه بهداشت و درمان هشترود، مادر ۳۴ ساله را به بیمارستان هشترود منتقل و مادر و نوزاد از مرگ حتمی نجات یافتند.

اوشال افزود: از اول بارش‌های امسال، این هفتمین ماموریت گروه‌های راهداری برای نجات جان مادران باردار در این شهرستان است.

شهرستان هشترود با ۱۸۷ روستای دارای سکنه و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما