شناسهٔ خبر: 16778 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یازدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری به ریاست آخوندی برگزار شد/ بررسی بافت‌های نابه‌سامان شهری هرمزگان

جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری در یازدهمین جلسه خود به ریاست وزیر راه و شهرسازی، موضوع بررسی بافت‌های نابه‌سامان شهری استان هرمزگان را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی یازدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۲ دی) به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و دبیر این ستاد، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، جاسم جادری استاندار هرمزگان و سایر نمایندگان دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرشید دستوان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گزارشی درباره وضعیت بافت‌های نابه‌سامان شهری هرمزگان به خصوص مرکز این استان، شامل بافت‌های فرسوده، میانی و سکونتگاه‌های غیر رسمی بندرعباس و دیگر شهرهای این استان و همچنین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ارائه کرد.

همچنین جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز با انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی استان به بافت نابه‌سامان شهری بندرعباس گفت: ۶۰ درصد جمعیت مرکز استان غیر بومی هستند و اکثرا افرادی‌اند که شنبه تا پایان هفته در این شهر کار کرده و در روزهای آخر هفته به زادگاه خود برمی‌گردند. امیدواریم با تدبیر شاهد بهبود وضع این بافت‌های شهری باشند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری در این نشست با تشکر از همه افراد و دستگاه‌هایی که در امر بهسازی بندرعباس تلاش کرده‌اند این شهر را دروازه ورود به ایران‌شهر از منطقه خلیج فارس و چشم و چراغ کشور است که باید با طراحی جدید شهری بر اساس اسناد ستاد ملی بازآفرینی شهری و مطالعات جامع شهری اعم از ساخت و ساز و حمل و نقل بازطراحی آن ایجاد شود./

نظر شما