شناسهٔ خبر: 16809 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

آخرین وضعیت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت/ امضاء تفاهم‌نامه میان معاونت راه روستایی و پلیس راهنمایی و رانندگی/ میزان واردات و صادرات کالا در ۹ ماهه ۹۴

جاده آخرین وضعیت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت/امضاء تفاهم‌نامه میان معاونت راه روستایی و پلیس راهنمایی و رانندگی/میزان واردات و صادرات کالا در ۹ ماهه ۹۴ از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفتهای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار و وقایع حوزه جاده ای به شرح زیر است:

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور

۱۸۰ دوربین جدید ثبت‌تخلف سرعت تا پایان سال ۹۴ در محورهای تهران-قم٬ تهران-ساوه٬ قم- اصفهان٬ تهران-کرج-قزوین-زنجان-تبریز٬ آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت٬ اهر-تبریز٬ آزادراه شهید کسایی بهره‌برداری می‌شوند.

کانال تلگرام ۱۴۱ فعال شد و آخرین وضعیت جوی و ترافیکی٬ شرایط انسدادها و محدودیت‌هایی که در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد و همچنین تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری از طریق این کانال اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدی قربانی دفتر آمار و تلفيق برنامه وزارت راه وشهرسازی

كتاب شناسنامه اهم شاخص‌ها و اقلام آماری وزارت راه و شهرسازی منتشر شد

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

شاید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اصلا در سازمان راهداری نباشد و در وزارتخانه باشد. در واقع ستاد به سازمان راهداری منتقل نشده بلکه آقای وزیر نظارت بر ستاد حمل و نقل سوخت را به من سپرد و این طور نیست که ستاد جزئی از سازمان راهداری شود.

قطعا کار ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت محدود می‌شود بخشی از کارهایی که ستاد در گذشته انجام می‌داد و جزء وظایف وزارتخانه‌ها بود شناسایی و به وزارتخانه‌های مربوط کشور٬ نفت و صنعت٬ معدن و تجارت واگذار می‌شوند.

ظرف ۲-۳ ماه فرصت قانونی باقیمانده بررسی‌ها را برای تجدید نظر روی ساختار مدیریت حمل و نقل و سوخت انجام می‌دهیم

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی

بر اساس توافق مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اقدامات هماهنگ نظارت بر عبور و مرور وسایل نقلیه و هدایت كنندگان حركات گله و رمه، رفع نواقص هندسی نقاط پرحادثه و مستعد حادثه شناسایی شده در محورهای روستایی انجام می‌شود.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

بخش خصوصی کارمند دولت شده است و اگر دولت پول نداشته باشد، ریسک ورود به پروژه را نمی‌پذیرند.

فرامرز مداح مديركل دفتر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

طي ۹ ماهه سال ۹۴، در مجموع۲۸ ميليون و ۲۸۶هزار تن كالاهاي نفتي و غيرنفتي از مرزهاي زميني و آبي وارد و ۴۳ ميليون و ۳۳۰ هزار تن كالا از مرزهاي كشور صادر شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ميزان واردات ۱۲.۵ درصد كاهش داشته است.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

سامانه مرکز تبادل اطلاعات مکانی "متا" (Clearinghouse) در وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شد. متا یک سرویس الکترونیکی برای جستجو، نمایش، انتقال و انتشار داده‌ها از منابع مختلف از طریق اینترنت است.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا

طبق آمار ۵۰ درصد کشته‌شدگان سوانح رانندگی برون‌شهری نیز بر اثر به هنگام نبودن خدمات امداد و نجات جان باختند به همین دلیل باید نسبت به افزایش و نوسازی ناوگان اورژانس کشور و در نظر گرفتن اورژانس‌های هوایی اقدام لازم انجام شود.

نظر شما