شناسهٔ خبر: 16813 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید علوی خبر داد:

رفع مشکل حمل‌و‌نقل ساکنان شهر جدید علوی از ابتدای سال ۹۵/ تکمیل سایت مسکن مهر تا نیمه نخست سال آینده

مینی بوس مدیرعامل شهر جدید علوی ضمن تأکید بر رفع مشکل حمل و نقلی ساکنان این شهر همزمان با آغاز سال جدید اعلام کرد: سایت مسکن مهر علوی نیز تا نیمه نخست سال ۹۵ تکمیل خواهد شد.

نستور درخشنده‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت حمل و نقلی و دسترسی مردم به شهر مرکزی بندرعباس در استان هرمزگان اعلام کرد: شهر جدید علوی در ۴۵ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و از جمعیتی حدود ۳۰۰ نفر برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر علوی چندی پیش دارای ناوگان حمل و نقل عمومی بوده ولی به دلیل جمعیت کم و بازدهی نامناسب لغو شده است گفت: پیش از این چند دستگاه مینی‌بوس برای انتقال مسافران از علوی به سایر روستاها و شهرهای مرکزی استان در حال فعالیت بودند که به دلیل تعداد مسافر اندک و بازدهی نامناسب لغو شدند اما این نوید را به مردم می‌دهیم که با تحویل واحدهای بیشتر از سایت مسکن مهر و افزایش جمعیت شهر جدید علوی در سال جدید این شرایط حمل و نقل عمومی برای ساکنان این منطقه بار دیگر ایجاد خواهد شد.

درخشنده‌پور همچنین بیان کرد: شهر جدید علوی از نظر برخورداری از خدمات روبنایی نظیر مراکز آموزشی، مسجد و خانه بهداشت مشکلی نداشته و هیچ دانش‌آموزی در این مدت بازه زمانی برای رفت و آمد با مشکل روبه‌رو نشده است.

مدیرعامل شهر جدید علوی همچنین از تکمیل سایت مسکن مهر این شهر تا شهریورماه سال ۹۵ خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیز عملیات تکمیل خدمات زیربنایی ۲۰۰ واحد از این سایت در علوی در حال انجام است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و شرایط را برای اسکان ساکنان فراهم می‌کند.

برمبنای مسافت هوایی شهر جدید علوی در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس و در منطقه کشار واقع شده است. با توجه به راه دسترسی فعلی، فاصله این شهر تا بندرعباس حدود ۴۵ کیلومتر است. با بهره‌برداری از تونل مابین علوی و صنایه غرب بندرعباس، فاصله تا مجتمع بندر شهید رجایی ۱۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

محدوده تملک شده به وسیله شرکت عمران شهر جدید علوی حدود سه هزار هکتار است که طرح جامع برای یکهزار هکتار از این محدوده تهیه شده است. مساحت حریم شهر جدید علوی در حدود ۲۲ هزار هکتار گزارش شده است./

نظر شما