شناسهٔ خبر: 16814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

افتتاح ۳۰ پروژه راهی و مسکن استان اردبیل به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر/ بهره‌برداری از ۵۴۲ واحد مسکن مهر

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه راهی و مسکن به ارزش حدود ۴۰ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود که بهره‌برداری از ۵۴۲ واحد مسکن مهر و ۱۸ پروژه راهی مهمترین آنها است.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تبیین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال پرداخت و گفت: در ادامه بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر، ۵۳۲ واحد در ایام‌الله دهه فجر به ارزش ۳۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود که ۲۳۰ واحد خودمالک و ۳۰۲ واحد تعاونی است.

وی افزود: ۲۲۵ واحد از این تعداد مسکن مهر در مرکز استان است که ۱۶۵ واحدآن به‌صورت خود‌مالک ساخته شده‌است. همچنین واحد‌های مسکن‌مهر در شهرهای پارس‌آباد و گرمی هم به صورت خودمالک ساخته‌شده و آماده افتتاح هستند که به ترتیب شامل ۳۰ و ۱۰ واحد می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در شهر خلخال یک پروژه ۶۶ واحدی تعاونی و ۱۰ واحد خودمالکی و در شهر مشکین شهر هم ۲ پروژه ۱۶۰ و ۱۶ واحدی تعاونی و ۲۵ واحد مسکن مهر که به صورت خودمالکی ساخته شده‌اند، آماده افتتاح در دهه فجر هستند.

۳ ساختمان دولتی آماده افتتاح

وی همچنین به ۳ پروژه ساختمان سازی در استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها ساختمان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده استان است که در ۲۲۰۰ مترمربع و با صرف ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده‌است.

محبت‌خواه افزود: ساختمان یک راهدارخانه در حوزه شهر کوثر با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان و یک باب انبار شن و نمک در حوزه شهرستان نیر به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۳۰۵ میلیون تومان در این ایام افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۸ پروژه راهی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به بیان پروژه‌های آماده بهره‌برداری در حوزه راه‌های استان که با هزینه ۴ میلیارد و ۹۷۰میلیون تومان آماده شده، پرداخت و گفت: بهسازی و ساخت دو جاده‌ به طول ۲و ۵ کیلومتر در سه‌راهی شاهرود در محور اسالم - خلخال و در تقاطع جاده کلور، برخی از این پروژه‌ها هستند.

وی افزود: ساخت ۷/۳ کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های گرمی و کوثر که از سال ۸۸ آغاز شده‌بود نیز از دیگر این موارد است. همچنین بهسازی و روکش ۱۴۷ کیلومتر راه فرعی و روستایی و لکه‌گیری و روکش آسفالت  ۵۹ کیلومتر راه روستایی نیز به‌پایان رسیده‌است که این پروژه‌ها نیز در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود./

نظر شما