شناسهٔ خبر: 16815 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امینی در نشست با استاندار بوشهر مطرح کرد:

تأکید بر اهمیت اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور/ اختصاص ردیف بودجه‌ای برای ساخت راه‌آهن بوشهر در بودجه ۹۵

امیر امینی معاون اقتصاد و برنامه ریزی حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار بوشهر گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی کشور، راه‌اندازی صندوق توسعه‌ بخش در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ امیر امینی روز چهارشنبه درنشست با استاندار بوشهر٬ گفت: از مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق دولت و ۱۹۰ هزار میلیارد ریال آن نیز از محل منابع عمومی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: کارکرد اصلی این صندوق اعطای تسهیلات مالی به بخش خصوصی برای تسریع در روند اجرای پروژه های راهسازی است. راه‌آهن بوشهر یکی از پروژه‌های مهم در توسعه شبکه حمل نقل ریلی کشور است که ۲۵۰ کیلومتر آن در قانون بودجه تدوین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طول شبکه ریلی برای اتصال به بوشهر نزدیک به ۴۵۰ کیلومتر است که در صورت اتصال این شبکه به عسلویه طول آن به ۶۵۰ کیلوکتر افزایش خواهد یافت.

امینی در ارتباط با پروژه های بزرگراهی استان بوشهر گفت: راههای دیر- بوشهر، اهرم - برازجان و گناوه - دیلم از پروژه های مهم استان بوشهر در حوزه راهسازی است که اجرای آنها در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا امینی افزود: برای اجرای کریدور بزرگراه ساحلی جنوب کشور در حدفاصل بندر کنارک استان هرمزگان و شلمچه استان خوزستان نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

نظر شما