شناسهٔ خبر: 16836 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

زمان اعلام قیمت توافقی بلیت‌های نوروزی هواپیما/ آمادگی ایرباس برای بازگشت به بازار هوانوردی ایران/ خرید و اجاره هواپیما بعد از اجرای برجام

هواپیما زمان اعلام قیمت توافقی بلیت‌های نوروزی هواپیما٬ آمادگی ایرباس برای بازگشت به بازار هوانوردی ایران٬ خرید و اجاره هواپیما بعد از اجرای برجام٬ تغییر مقررات هوانوردی ایران متناسب با مقررات آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا و تعلیق پروازهای ایران و بحرین از ۲۴ دی از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فتاحی مدیر فرودگاه کیش

چینی‌ها برای توسعه پایانه فرودگاه کیش تفاهمنامه امضا کردند.

محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری

آزمایش سیستم های ارتفاع سنج ۵۹ هواپیمای ایرانی برای تمدید اعتبار آنها در سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و جلوگیری از افزایش هزینه پرواز آنها انجام شد.

برای مدیریت بازار و گذر از دوره پرتقاضا و پر مسافر نوروز با هماهنگی ایرلاین‌ها نرخ‌های توافقی تعیین می‌شود. هم اکنون با شرکت‌های هواپیمایی در مذاکره هستیم و تا دو هفته آینده این نرخ‌ها اعلام می‌شود.

شرکت هواپیمایی گلف ایر بحرین در ایران صبح امروز با ارسال نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پروازهای این کشور به مقاصد ایران از ۱۴ ژانویه (پنجشنبه ۲۴ دیماه) تا اطلاع‌ثانوی به حالت تعلیق در می‌آید.

ضرر تعلیق این پروازها متوجه شرکت گلف‌ایر است چون یکی از مسیرهای پرمشتری و ایده‌آل به لحاظ بازرگانی خود را که ضریب اشغال صندلی بالایی داشت از دست داد

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

اجازه خرید و اجاره هواپیما به بعد از اجرای برجام موکول شد

تاکنون هیچ درخواست خرید یا اجاره هواپیماهای سوخو و توپولف از سوی شرکت‌های ایرانی ارائه نشده است

علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد

متروی ویژه فرودگاه مهر‌آباد با حرکت از ایستگاه بیمه آغاز می‌شود و نخستین ایستگاه آن مقابل ترمینال‌های ۱ و ۲ و سپس با عبور از ایستگاه‌ ترمینال‌های ۴ و ۶ مجدد به ایستگاه بیمه می‌رسد. البته ایستگاه مقابل ترمینال‌های ۴ و ۶ هنوز آماده نیست و در مرحله ساخت قرار دارد. یکشنبه ۲۰ دی تست سرد این خط انجام ‌شد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

بلیت‌های ایام نوروز نیز با همین دامنه قیمتی فعلی به فروش می‌رسد، ایرلاین‌ها با توجه به شرایط بازار و قیمت تمام شده تلاش می‌کنند نرخ‌های مناسبی را تعریف و به مسافران عرضه کنند.

در این زمینه مذاکرات ایرلاین‌ها برای خرید تعدادی هواپیما تا پایان امسال در حال انجام است ضمن اینکه برخی از ایرلاین‌ها هواپیماهای مدنظر خود را انتخاب کردند که در مرحله بررسی‌های فنی توسط سازمان هواپیمایی کشوری است.

فابریس برژیه مدیر واحد هواپیماهای مسافربری ایرباس

ایرباس برای بازگشت مجدد به بازار هواپیمایی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی آمادگی دارد.

ایرباس به مدد تامین برخی قطعات یدکی و خدمات ایمنی، از نیازهای هواپیمایی آینده ایرلاین‌ها و مقامات ایرانی آگاهی یافته است.

محمد جواد تقوایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی

ساختار مقررات هوانوردی ایران با چهارچوب مقررات آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (EASA) هماهنگ می‌شود.

نظر شما