شناسهٔ خبر: 16838 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استان در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی بافت‌های نابسامان شهری هرمزگان درجلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری/ بهره‌برداری از ۳ بیمارستان در قزوین وچهارمحال/ توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی در اردبیل/ افتتاح ۱۶۰ هزار واحد مسکن‌مهر

مسکن مهر مهاجران یازدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری با موضوع بررسی بافت‌های نابسامان شهری‌ هرمزگان، افتتاح پروژه‌های مسکن مهر و راهی چند استان در دهه فجر،برنامه توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اردبیل و انتصاب مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان بوشهر از مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته گذشته بود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است؛

هرمزگان

یازدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۲ دی در وزارت راه و شهرسازی و با موضوع بررسی بافت‌های نابه‌سامان شهری استان هرمزگان برگزار شد.

کرمان‌جنوبی

مدیر‌کل راه و شهرسازی کرمان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرایط جوی منطقه ما به‌گونه‌ای است که گاهی همزمان راهداران ما در یک منطقه عملیات برف‌روبی انجام می‌دهند و عده ای دیگر در جای دیگر مشغول بازگشایی مسیر بخاطر توفان شن و یا سیل هستند،گفت: در سیل اخیر ۱۰ و نیم میلیارد تومان به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی منطقه خسارت وارد‌آمد.

اردبیل

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل با تشریح وظایف و عملکرد اداره متبوع خود از تعریف ۱۰۶ پروژه برای توانمند سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر اردبیل خبر داد و گفت: در همین رابطه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌ملی زمین ومسکن نیز منعقد شد که پیرو آن مشکل سند ملکی این سکونت‌گاه‌ها نیز رفع می‌شود.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان خلخال استان اردبیل گفت: از آغاز بارش‌هاي پاييزي تا به امروز ۶ هزار و ۴۲۳ كيلومتر برفروبي و نمك پاشي در محورهاي اصلي و فرعي اين شهرستان انجام شده است.

تهران

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام افتتاح ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر در کشور گفت: واحدهای مسکن مهر استان تهران در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد رسیده‌اند و بدون احتساب شهرهای جدید، تاکنون ۱۲۰ هزار و ۶۷۴ واحد در این استان افتتاح شده‌اند.

در اجرای تبصره یک ماده ۶ قانون اصلاح ایمنی راه‌ها و راه آهن طی دو هفته اخیر سه مورد فنس کشی و بنای غیرمجاز در فیروزکوه واقع در استان تهران رفع تصرف شد.

قزوین

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین موارد و مسایل برای آماده‌سازی و افتتاح بیمارستان ۹۶ تختی تاکستان استان قزوین در هفته اول بهمن مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه دو بیمارستان در شهرهای چلگرد و مال‌خلیفه با ظرفیت ۴۸ تخت و یک سالن ورزشی در شهر آلونی، آماده بهره‌برداری است،گفت : این پروژه‌ها قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی از حضور شبانه روزی ۲۱۰ راهدار در قالب ۳۸ اکیپ در ۴۰۰۰ کیلومتر جاده‌های استان و ۲۵ گردنه خاص خبرداد و اضافه کرد: طی ۵ مرحله بارش برف شدید در زمستان امسال تاکنون بیشتر این مسیرها با انسداد روبرو شده که با تلاش راهداران نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام شده است.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال قطعه اول پروژه بزرگراه ارومیه - میاندوآب و میاندوآب – شاهین دژ – تکاب به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عملیات ساخت ۶۷ کیلومتر راه روستایی استان نیز که در سال جاری آغاز شده بود، به پایان رسید.

راهداران آذربایجان غربی، عملیات راهداری را در محورهای بوکان-برهان- مهاباد و پیرانشهر- تمرچین با استفاده از دو دستگاه ماشین برفخور اجرا کردند، این در حالیست که پنج راهدارخانه درجاده‌هاي شهرستان پيرانشهر به امكانات اسكان ضروري مسافران مجهز شده است.

بوشهر

وزير راه و شهر سازی با صدور حكمی، مهندس فرزاد رستمی را به عنوان مديركل راه و شهر سازی استان بوشهر منصوب كرد.

جلسه ستاد بازآفريني محلات هدف استان بوشهر با حضور استاندار – مديركل راه و شهرسازي استان و مديران ديگر دستگاه‌هاي اجرايي استان در استانداري بوشهر برگزار شد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی درباره مسکن مهر معلولان گفت: این اداره‌کل به همه تعهدات خود درباره پروژه مسکن مهر معلولان استان عمل کرده است و خوشبختانه در این خصوص هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن ۲۲۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه برای انجام عملیات آسفالت خبر داد این در حالیست که به گفته مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی برای عملیات نصب دوربین‌ ثبت تخلفات در ۶۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان تا پایان دی‌ماه سالجاری آغاز و تا اواخر خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد.

اصفهان

مدیرساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: محور بیاضه – حاجی آباد در استان اصفهان یک محور بین استانی است که در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

گیلان

ئیس راه و شهرسازی آستارا گفت : با هدف ارتقاء ایمنی، ساخت وسازهای غیر مجاز حریم راه آستارا به آقچای تخریب و آثار آن جمع آوری شد.

آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۹ هزار و ۸۸۹ واحد مسکن مهر در سطح استان واگذار شده و ۵۶۰۲ واحد نیز آماده افتتاح و واگذاری در دهه فجر امسال است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از باز شدن راه ارتباطی اکثر روستاهای استان خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی مرند به ۵۰ خودروی گرفتار در راه روستائی النجق امدادرسانی شد.

کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان از بهسازی و آسفالت ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در طول دو و نیم سال اخیر خبر داد.

رییس اداره نگهداری راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ هزار و ۵۲۰ مترمکعب خاکبرداری در قوس‌ها به منظور افزایش شعاع دید رانندگان در استان انجام شد.

مازندران

مشاور وزير راه و شهرسازي به همراه مديركل راه و شهرسازي مازندران و جمعي از مسؤلين ذيربط از اجراي عمليات احداث كمربندي بابل بازديد عنوان نمود.

با حضور معاون هماهنگي و امور عمراني استانداري مازندران، سامانه تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اين استان به بهره‌برداري رسيد.

همدان

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور از اختصاص تهیه طرح بازآفرینی شهری پایدار به چهار شهر همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان خبر داد، این در حالیست که رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان از تخصیص ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای دارای محدوده‌های مصوب استان همدان خبر داد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن همدان- تهران تخصیص یافته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، این پروژه سال ۹۵ به اتمام می‌رسد.

ایرانشهر

هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال علائم راهنمایی جاده‌ها در ۹ ماه نخست امسال در جنوب سیستان و بلوچستان سرقت شده است.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه پیش از شروع طرح راهداری زمستانی شاهد بارش برف در استان بودیم،گفت: ۵۶ اکیپ مستقر در ۴۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان مراقبت از ۳۲۰ کیلومتر گردنه و نقاط برف‌گیر را برعهده دارند.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی استان کرمانشاه از احداث راه روستایی ورج در شهرستان سنقر خبر داد.

خراسان رضوی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر۲ روزه خود به مشهد از پروژه بیمارستان ۱۱۱ تختخوابی فریمان در استان خراسان رضوی بازدید به عمل آورد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در مورد طرح راهداری زمستانی در این استان گفت: ۳۲ اکیپ راهداری با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات مراقبت از ۸۰۰۰ کیلومتر جاده و ۱۶ گردنه برف‌گیر را برعهده دارند و تاکنون ۵ مرحله بارش برف سنگین را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

فارس

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز از در حال اجرا بودن تعریض کمربندی شمالی شیراز خبر داد.

 

نظر شما