به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
وحید علیقارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راهآهن |
راهکار رفع آلودگی هوا افزایش ایستگاه راهآهن در تهران است نه انتقال این ایستگاه به بیرون شهر. |
لندن روزی شرایط تهران را تجریه کردهاند و از آن پس تصمیم به تغییر مدل شهرسازی خود گرفتند؛ در زمستان سال ۱۹۵۲ میلادی دهها هزار نفر در کلانشهر لندن بر اثر وارونگی و آلودگی هوا جان باختند و از آن روز مدیران شهری و ریلی لندن تصمیم جدی به تغییر مدل شهرساز خود گرفتند به طوریکه لندن امروز دارای ۱۰ ایستگاه راهآهن برونشهری در داخل شهر است. |
|
مهدی قمرینژاد مدیر پروژههای خطوط حومهای شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران |
شهرسازی ریلپایه مدلی از شهرسازی مدرن بوده که در کلانشهرهای پرجمعیت برای مقابله با ترافیک و آلودگی شدید استفاده میشود و شهر محلی برای عبور حملونقل پاک ریلی در قالب مترو، راهآهن بینشهری و حومهای میشود. |
اصغر فخریه کاشان قائممقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل |
وزارت راه و شهرسازی ایران میخواهد خط آهن تهران- مشهد را برقی کند، این مسیر سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر مسافر دارد. |
شرکتهای اسلوونیایی در بخش فناوری مخابرات و انتقال اطلاعات از طریق سامانههای بیسیم توانمند هستند و میتوانند در بخش ارتقای فناوری سامانههای سیگنالینگ و ارتباط از راه دور قطارهای ایران سرمایهگذاری کنند. |
|
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با صدر اعظم سابق آلمان |
میخواهیم توسعه گستردهای در بخشهای حمل و نقل ریلی بار و مسافر چه درون شهری و چه برون شهری انجام دهیم. طبق برآوردی که در هزینهها کردهایم نیاز به سرمایه گذاری حداقل ۳۰ میلیارد دلاری در ۶ سال آینده داریم تا کار مفصلی در این بخش انجام شود. |
میردامادی مدیر پروژه بهرهبرداری قطارهای حومهای شرکت راهآهن |
تفاهم چندجانبهای برای ارتقای خدماترسانی قطار حومهای تهران- پرند در نشست مدیران قطار حومهای٬ شرکت عمران شهرهای جدید و مقامات شهر پرند امضا شد. |
محمد رودباری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان |
۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن همدان- تهران تخصیص یافته است بر اساس برنامهریزی، این پروژه سال ۹۵ به اتمام میرسد. |
پروژه راه آهن همدان- تهران ۲۶۰ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۱۲۳ کیلومتر از راه آهن ریل گذاری شده است. |
|
مشکل اصلی پروژه کمبود ریل است. |
|
شروان عطایی مجری پروژه پژوهشی ارزیابی سریع ظرفیت باری پلهای تیپ راه آهن |
پلهای راهآهن ایران بیش از هر چیزی نیازمند یك برنامه جامع بازرسی است كه این بازرسیها در سطوح مختلف باید بطور ادواری صورت پذیرد. |
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راهآهن |
با ساخت خطوط فرعی برای بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس، بخشی از زمین های راه آهن در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می گیرد تا برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی مورد استفاده باشد. |
علیرضا قنادان دبیر ستاد ارتقای ایمنی شركت راهآهن |
برنامههای گسترده هفته ایمنی ریلی تجلی نگاه متفاوت راهآهن در این حوزه خواهد بود. |
روابط عمومی شركت راهآهن جمهوری اسلامی ایران |
در راستای ارزیابی عملكرد سالانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور؛ شركت راهآهن موفق به كسب رتبه نخست در بخش صیانت از حقوق مردم وسلامت اداری شد. |
امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی | ۵۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های ریلی کشور مورد نیاز است. |
میرحسن موسوی مدیرکل راهآهن آذربایجان(تبریز) |
قطار باری مورد حمله قرار گرفته در ترکیه٬ ایرانی نبود. |
عليرضا خراساني مديركل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن |
سومين جلسه هماهنگی واحدهای ستادی راهآهن برای پيك سفرهای نوروزی برگزار شد. |
تقیزاده
مشاور مدیرعامل و رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی شرکت راهآهن |
مردم دنبال خدمات بهتر هستند. دستگاههای نظارتی بر کیفیت خدمات شرکتهای ریلی نظارت کنند. جلوگیری از خدماتدهی بهتر ظلم است. |
محمدرضا توکلی
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید |
نخستین قطار برقی شهرهای جدید در هشتگرد تا پایان سال ۹۵ راهاندازی میشود. |
ضیاییمهر مدیركل راهآهن خراسان |
ترانزیت ریلی در محور سرخس در ۹ ماهه نخست سال در قیاس با مدت مشابه شال گذشته رشد ۱۸۰ درصدی داشت. |
با حضور پورسیدآقایی و سعیدنژاد معاونان وزیر راه و شهرسازی در باکو |
تفاهمنامه توسعه دالان شمال - جنوب امضا شد. |
نظر شما