شناسهٔ خبر: 16862 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اخذ مجوز انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی جدید/ پیگیری برای دریافت مجوز انتشار ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه دیگر تا پایان ۹۴/ معرفی پیمانکاران به بانک عامل

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون مجوز انتشار ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت شده است، گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال مجوز انتشار هزار تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه دیگر نیز دریافت شود.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت انتشار اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این وزارتخانه اظهار کرد: اخیرا مجوز انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت شد که به زودی توسط دولت منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از این برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ۲هزار میلیارد تومان اسناد خزانه عملیاتی شد گفت: تقریبا همه اسناد این ۲ هزار میلیارد تومان در سامانه وارد شده که در حال معرفی به بانک هستند و تا کنون حدود هزار میلیارد تومان از این اسناد برای پرداخت مطالبات پیمانکاران به بانک معرفی شده است. هزار میلیارد تومان باقی‌مانده نیز حداکثر طی ۱۰ روز آینده به بانک معرفی می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پرداخت دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌های پیمانکاران حدود ۳۵ درصد از مطالبات پیمانکاران تسویه می‌شود.

وی گفت: با مجوز اخیر انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تاکنون در مجموع مجوز انتشار ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از دولت دریافت شده است.

امینی با بیان اینکه حجم بدهی‌های وزارت راه و شهرسازی به سیستم بانکی، فاینانس و پیمانکاران حدود ۷ هزار میلیارد تومان است، میزان بدهی پیمانکاران را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اسناد مسجل بدهی به پیمانکاران تا کنون حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان است که با اسناد خزانه اسلامی به تدریج پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تنها دستگاهی است که توانسته از ظرفیت اسناد خزانه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران خود استفاده کند افزود: با توجه به استقبال بسیار خوب پیمانکاران پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای دریافت اسناد خزانه بابت مطالبات خود، تلاش می‌شود تا پایان امسال مجوز انتشار ۱۰۰۰ تا  ۲۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از اسناد خزانه را نیز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کنیم./

نظر شما