شناسهٔ خبر: 16872 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورفخری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

رشد ۲۱.۵ درصدی سهم راه‌آهن نسبت به جاده‌ در حمل بار از اسکله شهید رجایی/ افزایش۱.۷ برابری ترانزیت ریلی از بندرعباس در ۹ ماهه نخست سال

ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از رشد ۲۱.۵ درصدی سهم راه‌آهن نسبت به جاده‌ در حمل بار از اسکله بندر شهید رجایی و افزایش ۱.۷ برابری ترانزیت ریلی از بندرعباس در ۹ ماهه نخست سال خبر داد.

محمد پورفخری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح عملکرد ۹ ماهه راه‌آهن هرمزگان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، گفت: طی این مدت سهم راه‌آهن هرمزگان نسبت به حمل و نقل جاده‌ای در اسکله بندر شهید رجایی به میزان ۲۱.۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان همچنین از رشد ۱۷۱ درصدی ترانزیت ریلی در بندرعباس در ۹ ماهه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته به وسیله ۱۶ هزار و ۶۴۲ دستگاه واگن به میزان تناژ۹۲۳ هزار و ۲۵۳ تن خبر داد و گفت: این میزان رشد در زمینه تخلیه بارهای ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۰.۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: عملکرد این اداره کل از لحاظ تعداد واگن ۱۷۳ هزار و ۳۸۹ دستگاه واگن بوده است که با مقایسه مدت مشابه  سال قبل ۱۰ درصد رشد و در زمینه تناژ به میزان ۱۰ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۵۶ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه ۷ درصد و در زمینه تن کیلومترمرزی نیز رشد ۱۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

پورفخری افزود: عملکرد این اداره کل در بندر شهید رجایی ۷۱هزار و ۳۲ دستگاه واگن به تناژ ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۵۶ بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در زمینه واگن ۶۵ درصد و در تناژ ۶۴ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل بار در محور سرخس به بندرعباس در مورد ترانزیت کالاهایی از قبیل پنبه ، کود، گوگرد وکانتینر بود، گفت: امید داریم با ادامه این روند تا پایان سال به ثبت رکورد جدیدی در این محور دست یابیم./

نظر شما