شناسهٔ خبر: 16894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده‌های گلستان لغزنده است، رانندگان مراقب باشند

علي بخش رستمي مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: در حال حاضر تمام راه‌هاي استان باز است اما سطح جاده‌ها با توجه به ريزش برف و باران از شب گذشته در استان، لغزنده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، علي بخش رستمي از رانندگان خواست كه با احتياط كامل و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از جمله رعايت فاصله طولي و سرعت مطمئنه در سطح راه‌ها تردد داشته باشند.

وي اضافه كرد: هم اكنون شاهد ريزش باران در سراسر استان هستيم و بنا بر پيش بيني‌هاي هواشناسي، اين وضعيت تا ظهر امروز شنبه ادامه خواهد داشت.

مديركل راه و شهرسازي گلستان از مردم خواست كه حتي الامكان از سفرهاي غيرضروري بخصوص در شب از محورهاي كوهستاني استان خودداري كنند و در صورت ضرورت و انجام سفر، حتما از طريق تماس با تلفن گوياي ۱۴۱ و شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ مرکز مدیریت راه‌های استان گلستان در طول شبانه‌روز و لحظه‌اي از وضعیت راه‌ها و شرايط جوي استان مطلع شوند.

رستمي اضافه كرد: راهداران و عوامل راهداري استان نيز در سطح راه‌هاي استان مستقر بوده و در حال انجام ماموريت‌هاي شغلي خود هستند.

استان گلستان ۵۴ گردنه به طول ۶۰۳ كيلومتر و حدود یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر محور كوهستانی و برفگیر دارد.

محورهاي كوهستاني و برفگير استان شامل درازنو در كردكوي، توسكستان –چهارباغ در گرگان، افراتخته در علي آبادكتول، خوش ييلاق در آزادشهر، جنگل گلستان و گليداغ در مراوه تپه مي‌شود.

مجموع راه‌هاي حوزه استحفاظي استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر است.

نظر شما