شناسهٔ خبر: 16895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد معاون وزير راه و شهرسازی از بيمارستان ۳۷۶ تختخوابی در حال احداث ايلام

بیمارستان معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي به اتفاق هيئت همراه، استاندار ايلام، معاون امور عمراني استانداري ايلام و مديركل راه و شهرسازي استان ایلام از بيمارستان ۳۷۶ تختخوابي در حال احداث ايلام بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام، در اين بازديد محمدجعفر عليزاده پيشرفت پروژه را مناسب ارزيابي كرد و ابراز اميدواري كرد با تخصيص اعتبارات لازم مراحل تكميل بيمارستان ۳۷۶ تخت خوابي ايلام شتاب گيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: براي اين بيمارستان درماني آموزشي چهار بخش تخصصي داخلي، جراحي، زنان و زايمان و كودكان ونوزادان پيش‌بيني شده و بخش خدمات ويژه با ۴۵ تخت MICU، CCU ،ICU  و ۹ اتاق عمل براي پوشش خدمات و ۴۵ تخت اورژانس در نظر گرفته شده است.

عليزاده افزود: آزمايشگاه، پلي‌ كيلنيكهاي تخصصي و فوق تخصصي، بخشهاي mbr براي بخش زنان و زايمان با آخرين استانداردهاي بين المللي، ۴۵ تخت اورژانس و سالن آمفي تئاتر با ۳۰۰ نفر ظرفيت  از ديگر بخشهاي اين بيمارستان خواهد بود.

عليزاده در خصوص اعتبارات مالي اين پروژه گفت: سال گذشته اين پروژه ۸ ميليارد تومان اعتبار داشت اما در سال جاري با عنايت رياست محترم جمهور اعتبار اين طرح ۴۸ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه ۸ ميلياردآن  از محل ماده ۱۸۰ و از محل ساير منابع نيز مبلغ ۲۰ ميليارد تومان تامين مي‌شود كه با اين وجود عمليات احداث در جبهه‌هاي مختلف با شتاب در حال پيشرفت است و بهره‌برداري از اين طرح تابعي است از ميزان تخصيص اعتبارات كه اگر اعتبارات لازم براي تكميل كه در حدود  ۱۰۰ تا ۱۱۰ ميليارد تومان است به موقع تخصيص يابد از نظر فني مي‌توان به بهره‌برداري از پروژه در نيمه دوم سال ۱۳۹۶ اميدوار بود البته مي‌بايست تجهيز بيمارستان و كادر پزشكي و پرسنلي آن نيز توسط وزارت محترم بهداشت تامين شود.

استاندار ايلام نيز در اين بازديد ابراز اميدواري كرد با تلاش مسئولين و دولت محترم بهره‌برداري از اين طرح طبق برنامه زمان‌بندي انجام شود تا مردم شريف استان از مزاياي اين بيمارستان كه از نيازهاي جدي استان است بهره‌مند گردند.

مديركل راه و شهرسازي استان نيز ضمن قدرداني از توجه دولت محترم به پروژه ساخت بيمارستان ۳۷۶ تخت خوابي استان ايلام گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان با كمك مسئولين استاني براي تكميل اين بيمارستان نهايت تلاش خود را به كار خواهد بست و هر همكاري كه در اين زمينه نياز باشد انجام خواهد داد.

لازم به ذكر است بيمارستان ۳۷۶ تختخوابي ايلام با زيربناي ۳۲۶۶۶۱ مترمربع در ۱۰ طبقه در زميني به مساحت ۶۰۰۴۳ مترمربع در حال احداث است.

نظر شما