شناسهٔ خبر: 16904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

باید از اعتبارات بخش خصوصی بهره بگیریم

بازدید معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و جمعی از کارشناسان ذیربط از پروژه‌های راه و شهرسازی استان بوشهر بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، امیر امینی در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: حمل‌ و نقل از محورهای مهم توسعه است و در همین ارتباط طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در عرصه حمل‌ونقل کشور و راه‌سازی در دست اجرا داریم.

امینی افزود : همچنین در برنامه ششم توسعه نیز به بخش راه توجه ویژه‌ای شده به‌ طوری‌ که به‌ منظور توسعه آزادراه‌ها در قالب تفاهم‌نامه مقرر شده یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه اجرایی شود که در این زمینه ضروری است دستگاه‌های مرتبط زمینه اجرای این طرح مهم را فراهم کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های مختلف راه‌سازی در کشور از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم به‌ طوری‌ که ۷۰ درصد از بخش خصوصی برای اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه استفاده خواهیم کرد و برای این میزان آزادراه ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز از اعتبارات بخش دولتی بهره می‌گیریم.

امینی گفت: با توجه به اینکه طرح‌های راه‌سازی نیازمند اعتبارات زیادی است اعتبارات دولتی برای این پروژه‌ها کافی نیست و باید از اعتبارات بخش خصوصی بهره بگیریم در همین ارتباط ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های راه‌سازی در کشور نیاز داریم که این طرح‌ها در زمینهٔ آزادراه، بزرگراه و راه‌آهن می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در حاشیه این بازدیدها از پیشرفت بالای بزرگراه برازجان - گناوه - دیلم خبر داد و گفت: این محور در آینده‌ای نزدیک تکمیل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فرزاد رستمی گفت: هم اکنون حدفاصل برازجان – گناوه در حال اجرای عملیات آسفالت بوده که امید است در کوتاهترین زمان ممکن زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه بزرگراهی در کشور دارای جایگاه مطلوبی است افزود: استان بوشهر در بخش وجود بزرگراه در کشور دارای رتبه ششم است که با تکمیل طرح‌‌های در دست اجرا رتبه آن به دوم ارتقا می‌یابد.

رستمی همچنین با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۶۱۰ کیلومتر بزرگراه است، اضافه کرد: اکنون ۴۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان بوشهر در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان در حال اجراست که بخشی از آن امسال تکمیل می‌شود.

وی درباره مسیر بزرگراهی گناوه - دیلم بیان کرد: این محور از محورهای پرحادثه است که طرح بزرگراهی آن در اولویت برنامه‌‌های استانی قرار داشته و اکنون طرح بهسازی اش در حال اجرا است، ۱۲ کیلومتر دیگر این محور نیز هم اکنون در حال بهسازی بوده که نقش مهمی در ارتقای ایمنی محور گناوه - دیلم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر همچنین در خصوص محور دالکی - کنارتخته به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای استان اعلام کرد: مناقصه احداث این محور هم اکنون تمام شده و در شرف عقد قرارداد است که در صورت تمام شدن آن می‌توان گفت که عمده محورهای بوشهر به بزرگراه تبدیل شده است.

گفتنی است در پایان بازدید از راه‌های استان از دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی بوشهر دیدن کرد.

نظر شما