شناسهٔ خبر: 16922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی حریم راه‌ها توسط اداره راه و شهرسازی شبستر آذربایجانشرقی

آزاد سازی حریم راه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شبستر از آزاد سازی حریم راه‌ها توسط این اداره در آذربایجانشرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، مرتضی محمد مصری گفت: در ۹ ماه گذشته این اداره در جهت ایفای تکلیف و تعهد خود نسبت به حفاظت از حریم راهها اقدام به ۱۶ مورد رفع تجاوز از حریم در محورهای مختلف شهرستان کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شبستر افزود: بر اساس ماده ۶ قانون ایمنی راهها و راه آهن، برای هرگونه عملیات که موجب خرابی جاده شود و همچنین ایجاد هر گونه مستحدثات، درختکاری، زراعت یا اقدام به حفاری در حریم قانونی راهها باید از وزارت راه مجوز گرفته شود.

وی اضافه کرد: تبصره همین ماده، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده که آثار تجاوزات در حریم راهها را رفع نماید و بر این اساس اداره راه و شهرسازی اقدام به رفع تجاوز می‌کند و طبق ماده ۷ قانون یاد شده ریختن زباله، نخاله، نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر در راهها و حریم قانونی آنها ممنوع است.

مصری در بخش دیگر سخنان خود افزود: موارد بسیاری پیش آمده که مالکین و همشهریان عزیز از این اداره به جهت آزادسازی حریم شاکی بوده و بعضا به دادگستری مراجعه نموده‌اند لذا توجه به این نکته ضروری است که طبق ماده ۱۷ ایجاد هرگونه ساختمان و دیوار کشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راهها و در طول گذرگاه‌هایی که وزارت راه احداث نموده بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است و نوار کاربری عبور تاسیسات زیربنائی حتی در داخل محدوده طرح تفصیلی شهرها به عمق ۳۰ متر بعد از حریم راه است و مسئولین اداره راه با کسب مجوز از دادسرا اقدام به رفع تجاوز می‌کنند به همین دلیل تاکنون تمامی پرونده‌ها منجر به برائت این اداره شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شبستر از شهروندان خواست قبل از هر گونه تغییرات اعم از حصارکشی، دیوارکشی، فنس، درختکاری، ایجاد تاسیسات و مستحدثات از اداره راه و شهرسازی شبستر به نشانی شبستر، میدان معلم، جنب استخر استعلام نمایند و یا با شماره تلفن ۴۲۴۲۸۸۲۳ تماس حاصل نمایند. 

نظر شما