شناسهٔ خبر: 16945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهريار اسلامي تبار مطرح کرد:

رتبه ششم راه و شهرسازی آذربايجانغربی در ارزيابی عملكرد/ ركورد بی‌سابقه در پرداخت مطالبات پيمانكاران پروژه‌های راهسازی

جلسه اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي بر اساس ارزيابي عملكرد ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها از سوي وزارت راه و شهرسازي در جايگاه ششم قرار دارد، این در حالیست که در دو ماه گذشته نزديك به ۵۰۰ ميليارد ریال از مطالبات پيمانكاران پروژه‌هاي راهسازی آذربايجانغربي پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجانغربي، مشاور وزير و مديركل دفتر ارزيابي عملكرد وزارت راه و شهرسازي در شوراي حمل و نقل استان گفت: جايگاه ششم عملكرد اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي نشاندهنده تلاش، كوشش و همدلي اين مجموعه است.

شهريار اسلامي تبار با تاكيد بر انعكاس مطلوب زحمات و دستاوردهاي اين اداره كل تصريح كرد: شيوه انعكاس فعاليت‌ها و اقدامات كاركنان راه و شهرسازي استان بايد به روز رساني شود.

وي به جمع‌بندي كارآمد آمار و اطلاعات شكايات مردمي اشاره كرد و افزود: با توجه به ارتقاي سطح آگاهي مردم، رسيدگي به درخواست‌ها و شكايات مردمي در راستاي رعايت حقوق شهروندي يك اصل انكارناپذير است.

مشاور وزير راه و شهرسازي بر نظارت و بازرسي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي شوراي حمل و نقل استان تاكيد كرد و ادامه داد: تحقق سلامت اداري و شفاف سازي عملكرد با توسعه شيوه‌هاي الكترونيكي از مهمترين مولفه‌هاي ارتقاي ادارات در ارزيابي عملكرد به شمار مي‌رود.

اسلامي تبار از برگزاري كارگاه آموزشي آسيب شناسي ارزيابي عملكرد ادارات در سطح استان خبر داد و اضافه كرد: در اين كارگاه آموزشي علاوه بر بهره‌گيري از تجربيات استان‌هاي برتر در ارزيابي عملكرد، مباحث ارزيابي عملكرد به شكل جزيي آموزش داده مي شود.

همچنین مديركل راه و شهرسازي آذربايجانغربي در رابطه با پرداخت مطالبات پيمانكاران در شوراي حمل و نقل استان گفت: ۳۶۸ ميليارد ریال از طريق صندوق اسناد خزانه و ۱۲۰ ميليارد ریال به صورت نقدي جهت مطالبات پيمانكاران پروژه‌هاي راهسازي در دو ماه گذشته پرداخت شده است.

داريوش نصر با بيان اينكه دو هزار ميليارد ریال بدهي اين اداره كل به پيمانكاران گزارش شده است، گفت: در دو ماه گذشته يك هزار و ۵۹۰ ميليارد ریال از مجموع مطالبات پيمانكاران استان در سامانه وزارتخانه ثبت شده است.

وي با تاكيد براينكه تمامي مطالبات پيمانكاران در چند مرحله تا پايان امسال پرداخت مي‌شود، افزود: در سال آينده با شروع فصل كاري تحولي عظيم در عرصه اجراي پروژه‌هاي راهسازي رقم مي‌خورد.

نصر از نوسازي هفت دستگاه ماشين آلات راهداري خبر داد و گفت: هفت دستگاه جديد ماشين آلات راهداري از قبيل گريدر، برف‌روب و نمك‌پاش اتوماتيك به ناوگان راهداري استان اضافه شده است.

مديركل راه و شهرسازي استان به ابلاغ جذب اعتبار به ارزش ۵۰۰ ميليارد ریال در حوزه راهداري اشاره كرد و ادامه داد: پيش از اين تنها ۳۰ درصد ماشین آلات راهداري استان فعال بود ولي امروز تمامي ماشين آلات راهداري تعمير و بازسازي شده است.

نصر تصريح كرد: در حال حاضر حذف پنج نقطه پرحادثه در محورهاي مواصلاتي شهرستان‌ها با تلاش گروه‌هاي راهداري و بهره‌گيري از امكانات و منابع داخلي جزء برنامه‌هاي كاري ادارات شهرستان‌هاي تابعه است.

شوراي حمل و نقل استان با حضور مشاور وزير راه و شهرسازي و اعضاي شوراي حمل و نقل استان تشكيل و هر يك از اعضا گزارشي از عملكرد و اقدامات حوزه مديريت خود ارائه دادند.

نظر شما