شناسهٔ خبر: 16988 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت و راهبر عملیات هوایی شرکت فرودگاه‌های کشور:

تحریم‌ها صنعت هوایی را در اختیار ترکیه و کشورهای عربی قرار داده بود

ترکیش ایرلاین عضو هیأت و راهبر عملیات هوایی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تحریم ها مانع توسعه صنعت هوایی کشور شد، گفت: تحریم ها صنعت هوایی را در اختیار ترکیه و کشورهای عربی قرار داده بود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ايرنا، سیداحمد مومنی رخ روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد اظهار کرد: در زمان اجرای تحریم دو شرکت بزرگ هواپیمایی در ایران داشتیم که یکی از این شرکت ها ۲۰۰ فروند هواپیما را سفارش داده بود اما تحریم مانع از اجرا شد و قرار بر این بود تا این ناوگان بتواند منطقه و دنیا را سرویس دهد اما متاسفانه اجرایی نشد.

وی افزود: این تحریم ها منجر شد که این امکانات در اختیار کشور های عربی و ترکیه قرار گیرد.

وی تاثیر تحریم در حوزه صنعت هوایی را بسیار منفی دانست و گفت: در خرید تجهیزات مورد نیاز برای فرودگاه های کشور نیز با سختی های زیادی مواجه می شدیم.

وی گفت: با لغو تحریم ها و شرایط جدید دوران پسا تحریم، فضای بین المللی برای توسعه ناوگان هوایی کشور ایجاد و ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی افزایش می یابد.

مومنی رخ در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد کاستی های ناوگان ها هواپیمایی کشور در این دوران برطرف شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز نیست که هواپیماهای سنگین و قاره پیما تنها تردد داشته باشند افزود: می توان با افزایش پرواز ها مسایل و مشکلات را برطرف کرد.

وی بر فرهنگ سازی از این صنعت نیز تاکید کرد و گفت: باید با خریداری هواپیماهای جت رجینال بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم و ناوگان را وسیع تر کنیم تا اینکه اتفاقات نیز کاسته شود.

وی با بیان اینکه در راه خرید تجهیزات مورد نیاز مشکلاتی داشتیم افزود: اما از برندهای معروف و کشورهایی که سال ها در زمینه تجهیزات هواپیمایی کار کرده اند خرید می کردیم اما به علت مسائل تحریم خریدها طولانی می شد.

وی فرودگاه بجنورد را مجهزترین از نظر طول باند ذکر کرد و افزود: این باند دومین باند طولانی در دنیا است.

وی افزود: از نظر مقاومت نیز همانند باند مهرآباد است و تجهیزات آن نیز از تجهیزات به روز دنیا است.

وی اظهار کرد: در فرودگاه بجنورد کار زیاد انجام شده است و امروز این فرودگاه می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و امیدوار هستیم که تعداد پروازها بیش از وضع موجود شود و حتی پروازهای خارج نیز از این باند داشته باشیم چرا که ظرفیت و پتانسیل وجود دارد.

وی افزود: تجهیزات خریداری شده برای فرودگاه بجنورد نیز باعث می شود تا مشکلات به حداقل برسد و به تصمیم گیری خلبان کمک شود تا اینکه پروازی ایمن داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: مردم فرودگاه بجنورد را بیشتر با هزینه های خود ساختند.

محمد رحیم نوروزیان ضمن تقدیر از مدیرکل فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: این مدیر به دور از جنجال ها که بعضا برخی از مدیران انجام می دهند اقدامات و کارهای زیادی در راستای توسعه فرودگاه بجنورد در چند سال اخیر انجام داده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید یکی از اولویت های این استان بحث فعال شدن بیشتر فرودگاه بجنورد است.

وی با بیان اینکه در این دولت توجه به مناطق محروم و کم تر توسعه یافته و همچنین عدالت اجتماعی از اهمیت برخوردار است گفت: در دو سال اخیر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فرودگاه اختصاص یافت از مجموع این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری به این استان بود.

وی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد فرودگاهی بین المللی است افزود: امیدوار هستیم که علاوه بر افزایش پرواز ها، پرواز هایی نیز به خارج از کشور داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر افزایش پروازها در فرودگاه بین المللی بجنورد تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم که این مهم به سرانجام برسد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه زمینه این پیشرفت نیز فراهم شده است افزود: مدیران و مسئولان و سایر اقشار می توانند از ظرفیت فرودگاه بجنورد استفاده کنند و با سفر یک روزه به تهران به کارهای خود برسند و در همان روز به استان نیز برگردند.

محمد ابراهیم امانی نبی نیز در این جلسه اقدامات و طرح های عمرانی حوزه فرودگاه بجنورد را تشریح کرد.

در این آیین از زحمات محمد ابراهیم امانی نبی تقدیر شد و مهدی رزاز به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

نظر شما