شناسهٔ خبر: 16989 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

لزوم تدوین برجام دریایی برای ورود مستقیم کشتی به بندرهای ایران

محمد سعید‌نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم تدوین یک «برجام در عرصه حمل و نقل دریایی» برای ورود مستقیم کشتی های حامل کالا به بندرهای کشور و تنظیم تعرفه مناسب برای این امر تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي «محمد سعیدنژاد» یکشنبه در همایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران به لغو تحریم‎ها و اجرای برجام اشاره کرد و گفت: لازم و ضروری است در حوزه دریایی کشور نیز یک برنامه برجام طراحی شود تا بر پایه با آن کشتی‎های بزرگ کالاهای مورد نیاز ایران را به طور مستقیم به بندرهای کشور وارد کنند.

شنبه شب با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدهای طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

سعیدنژاد افزود: با لغو تحریم ها باید همه کشتی های بزرگ، به جای تخلیه بار در دیگر بندرهای خلیج فارس، به طور مستقیم به ایران وارد شوند. وی گفت: در قوانین تازه، سازمان بنادر و دریانوردی مکلف شده است تعرفه بندهای کشور را به گونه ای تعیین کند که ورود کشتی‎های بزرگ به بندرهای ایران به صرفه تر از ورود به اسکله سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: همچنین ایران باید بتواند انتقال کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه بویژه همسایگان شمالی را در دست گیرد و کالاها را با بهره گیری از شبکه حمل و نقل دریایی و بندری به آن کشورها بفرستد.

وی گفت: در سالیان گذشته این کشورها به ایران اعتماد پیدا کرده اند؛ بنابراین اکنون بهترین فرصت است که بتوان این مسیر را به شاهراه تبدیل کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ایران اکنون با در اختیار داشتن ۲۲۷ فروند کشتی، در جایگاه بیست و یکمین کشور در بخش ناوگان دریایی قرار گرفته است.

مراسم شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران امروز (یکشنبه) با حضور مسئولان بلندپایه کشوری در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

در این همایش بیش از ۳۰۰ میهمان خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت کرده‎اند که برخی از آنها در سطح وزیر و معاون وزیر در این همایش حضور دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما