شناسهٔ خبر: 17064 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان در نشست مطبوعاتی خبرداد:

اتصال ایران به گرجستان با ساخت بزرگراه در ارمنستان/ امضاء یادداشت‌تفاهم حمل و نقلی ایران و ارمنستان

گاگیک بگلریان گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان پس از دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران از آمادگی این کشور برای توسعه کریدورهای حمل و نقل جاده‌ای و ریلی خبرداد و گفت: یک بزرگراه با استانداردهای بین المللی در ارمنستان در حال ساخت است که ایران را به گرجستان متصل می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان امروز ۲۹ دی‌ماه پس از دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست مطبوعاتی مشترک شرکت کرد و ضمن تبریک به ملت ایران به مناسبت اجرای موفق توافق هسته‌ای و برداشته شدن کامل تحریم‌ها٬ گفت: جلسه امروز با دکتر آخوندی بسیار پرثمر بود به طوری‌که تمام موضوعات مربوط به کریدورهای حمل و نقلی ایران و ارمنستان و همچنین کریدورهای بین‌المللی که از دو کشور به سمت اروپا می‌رود٬ بررسی شد.

وی با تأکید بر اهمیت کریدور حمل و نقلی ایران-ارمنستان-گرجستان-بلغارستان-یونان موسوم به کریدور خلیج فارس-دریای سیاه اظهار کرد: درباره اجرایی شدن این کریدور مذاکراتی صورت گرفت و مطمئن هستم در نتیجه همکاری‌های پرثمر و تلاش‌های کارشناسان دو کشور نتایج مورد نیاز حاصل شود.

گاگیک بگلریان از ساخت یک بزرگراه با استانداردهای بین المللی در ارمنستان خبر داد و افزود: از طریق این بزرگراه، ایران با عبور از ارمنستان به کشور گرجستان متصل می‌شود و امیدواریم تا سال ۲۰۱۸ بخشی از این بزرگراه از ایروان تا گرجستان تکمیل شود.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان با بیان اینکه انجام امور زیرساختی این بزرگراه از ایروان به سمت ایران آغاز شده است٬ ادامه داد: امیدواریم امور زیرساختی کل این بزرگراه تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه با احداث این بزرگراه مبادله کالا از جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان حدود ۴.۵ ساعت کاهش می‌یابد، اظهار کرد: قرار است یادداشت تفاهم دو کشور در حوزه حمل و نقل فردا نهایی و به امضای طرفین برسد.

گاگیک بگلریان به عبور کالاهای ترانزیتی ایران به سمت دریای سیاه از طریق ارمنستان اشاره و اظهار کرد: در این خصوص برای توسعه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی نیز مذاکراتی صورت گرفت.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان ادامه داد: در نشست طرفین در خصوص یکسان‌سازی عوارض جاده‌ای دو کشور نیز مذاکراتی صورت گرفت.

گاگیک بگلریان با بیان اینکه شرایط شرکت‌های حمل و نقلی دو کشور برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم است٬ گفت: ارمنستان آمادگی کامل برای بررسی و توسعه حمل و نقل دو کشور را دارد و تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن تفاهمات طرفین به کار می‌گیرد./

نظر شما