شناسهٔ خبر: 17132 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحمت الله مه آبادی:

توجه به اخلاق ایمنی و ایمنی اخلاقی در صنعت هوانوردی یک نیاز و ضرورت است/ تعریف مشخصی از واژه ایمنی در صنعت هوانوردی ارائه شود

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور بر ضرورت ارائه تعریفی مشخص از واژه ایمنی در صنعت هوانوردی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  شرکت فرودگاه‌های کشور «رحمت الله مه آبادی» در همایش مدیران ایمنی صنعت هوانوردی کشور درباره موضوع ایمنی در صنعت هوانوردی کشور گفت: اگر تعریف درستی از این واژه نداشته باشیم و آن را درک نکنیم هرگز نمی توانیم از این موضع ورود کنیم.

وی گفت: توجه به اخلاق ایمنی و همچنین ایمنی اخلاقی در صنعت هوانوردی یک نیاز و ضرورت است.

مه آبادی افزود: بهترین تعریف ارائه شده از واژه ایمنی در سند ایکائو آمده که طبق این تعریف، ایمنی وضعی است که در آن امکان آسیب افراد و خسارت اموال از طریق فرایند شناسایی خطر و مدیریت ریسک ایمنی به سطح قابل قبول کاهش داده می شود و در آن سطح می ماند.

وی ایمنی را موضوعی فرایندمحور عنوان کرد و گفت: باید به دنبال ارتقای ایمنی سیستم باشیم. ایمنی، موضوع تعطیلی بردار نیست بلکه نیازمند تداوم است.

مه آبادی ادامه داد: در کنار توجه به موضوع هایی همچون نظارت مستمر به مقررات، پیگیری آموزش و بررسی سامانه های پایش وضع سیستم، مدیریت ایمنی امری مهم است.

وی تصریح کرد: ما باید به ایمنی اعتقاد داشته باشیم و با رویکردی اخلاقی به دنبال پیاده سازی آن باشیم.

نخستین همایش مشترک دوروزه مدیران ایمنی صنعت هوانوردی کشور برای بررسی راهکارهای حفظ و افزایش ضریب ایمنی این صنعت در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

نظر شما