شناسهٔ خبر: 1716 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اعطای تخفیف ویژه با هدف جذب گردشگر به قطار مجارستانی‌ها/ افزایش 2 برابری جذب گردشگر طی 6 ماه

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش 2 برابری میزان جذب گردشگر به ایران در 6 ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: جذب گردشگر برای نشان دادن چهره واقعی ایران و رفتار ایرانی‌ها به دنیا بسیار موثر است.

محسن پورسید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره ورود دومین قطار گردشگری بین‌المللی به ایران گفت: دولت به دنبال توسعه روابط با مردم کشورهای دیگر و توسعه صنعت گردشگری است و به شکل عمومی تشویق گردشگر از اولویت‌های دولت است و اقدامی که در راستای گردشگری ریلی است مورد تشویق دولت قرار می‌گیرد.

وی درباره اخذ مجوزهای لازم برای توسعه گردشگری بین‌المللی توضیح داد: در سفر گردشگران اروپایی با قطار به ایران مجوزی غیر از راه‌آهن نیاز نبود زیرا گردشگری در ایران آزاد است و تنها برای ورود قطار گردشگران نیاز به مجوزهای ریلی بود تا زمانی که قطار وارد کشور می‌شود برنامه زمان‌بندی آن‌ها منظم باشد و با قطارهای ایرانی تداخل نکند. امکانات برقی در ایستگاه‌هایی که قطارشان توقف دارد نیز برای قطار تعبیه شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت در جذب گردشگران بین‌المللی ریلی ادامه داد: برنامه کلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونق و توسعه صنعت گردشگری در ایران است و برای قطار مجارستانی که همزمان با آخرین روز مهرماه وارد ایران شد، بخش عمده هزینه‌ها را تخفیف دادیم تا تشویقی برای توسعه صنعت گردشگری ریلی باشد.

وی افزود: همچنین حدود 2 هفته قبل نخستین قطار گردشگری از استانبول به ایران آمد و گردشگران آن در دو گروه بازدیدهای مختلفی از سراسر ایران داشتند و قطاری که 30 مهر از بوداپست به ایران آمد دومین قطار گردشگری بین‌المللی محسوب می‌شود.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که اهمیت این برنامه‌ها در برهه زمانی کنونی چیست؟ گفت: به اعتقاد من در نظر گرفتن این برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا تصویری که معمولا در دنیا سعی می‌کنند از ایران بسازند چیزی نیست که واقعا در ایران وجود دارد و تمام برنامه‌هایی که برای توسعه گردشگری و رفت و آمد آن‌ها انجام می‌شود غیر از بحث‌های اقتصادی و درآمد در شناخت بیشتر و بهتر از ایران نظیر صلح‌طلبی ایرانی‌ها و پیشرفت کشور موثر است تا دنیا از این‌ها مطلع شود. همچنین نسبت به تبلیغات یک طرفه‌ای که در دنیا علیه ایران صورت می‌گیرد، اقداماتی تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته تعداد گردشگران وارد شده به ایران به 2 برابر افزایش یافته و اکنون با ازدحام تعداد زیادی از گردشگر روبه‌رو هستیم. اخیرا با چند تن از سفرای ایران در کشورهای اروپایی مذاکره داشتم، تقریبا حجم کار برای صدور روادید برای ایران بسیار بالا گرفته است به طوری که با محدودیت نیروی انسانی روبه‌رو شده‌اند. امیدواریم زیرساخت‌های لازم مانند هتل و حمل و نقل را برای گردشگران خارجی تامین کنیم تا امکانات لازم برای رونق صنعت گردشگری فراهم باشد. همچنین قطارهای خواب ایران برای گردشگران داخلی از امکانات و شرایط خوبی برخوردارند و امکانات مناسبی ارایه می‌دهند./

نظر شما