شناسهٔ خبر: 17163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان:

بيش از ۲۳ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان‌های دولتی مورد نیاز است

پروژه ساختمانی برای تکمیل ۹ پروژه بزرگ ساختمان‌های دولتی و اداري حوزه راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان، حامد جلالوند گفت: ۹ پروژه بزرگ احداث ساختمانهای اداري و دولتی در شهرستانهای حوزه استحفاظی اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که عمدتا نوپا بوده و تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و در صورت تامین اعتبار لازم طبق برنامه زمان‌بندی مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.

این مسئول افزود: احداث ساختمان اداره استاندارد شهرستان ایرانشهر با زیربنای ۹۵۶ مترمربع از سال ۸۹ آغاز و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل عدم تامین اعتبار در سالهاي  ۹۳و ۹۴ عملیات اجرایی این پروژه کاملا متوقف بوده است.

وی ادامه داد: به منظور تجمیع و سهولت در دسترسی به ارگان‌های دولتی برای مردم شهرستان کنارک، ساختمان پارک اداری این شهرستان در دو طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۴۶۸ متر مربع با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش احداث ساختمان و مرحله محوطه ‌سازی، دیوارکشی و اجرای پیاده‌رو درحال اجراست.

جلالوند اضافه کرد: با هدف افزایش فضای اداری مناسب در شهرستان‌های تازه تاسیس ساختمان پارک اداری دلگان در دو طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۷۶۷ مترمربع از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و داراي ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی ساختمان فرمانداری شهرستان فنوج در یک طبقه با اسکلت بتنی و با زیربنای یک هزار و ۵۹۳ متر مربع با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، درحال اجراست.

این مسئول بیان كرد: عملیات احداث ساختمان فرمانداری شهرستان قصرقند در یک طبقه با اسکلت بتنی و با زیربنای یک هزار و ۵۹۳ مترمربع با ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی، درحال اجراست.

جلالوند متذکر شد: ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دلگان با زیربنای ۲ هزار مترمربع در دو طبقه با اسکلت بتنی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده، شامل سالن آمفی‌تئاتر و کلاسهای آموزشی و فرهنگی این شهرستان با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست و در صورت تامین اعتبار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در حال حاظر عمليات محوطه سازي و ديواركشي پروژه فوق آغاز و با ۱۰ درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تازه تاسیس فنوج که پیش از این بر عهده اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بود از ابتداي سال ۱۳۹۳ به دلیل نزدیکی به اداره‌ کل راه و شهرسازی ایرانشهر واگذار شد با زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع و با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و همزمان عمليات محوطه سازي و ديواركشي پروژه فوق با اجراي ساختمان آغاز شده است.

وي ادامه داد: پروژه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شهرستان قصرقند در سال جاري پس از رفع مشكل معارض كه با پيگيري‌هاي فرماندار محترم شهرستان و كاركنان اين اداره كل بر طرف شده است و هم اكنون اين پروژه با ۵ درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست كه براي اجراي اين پروژه نياز به اعتباري بالغ بر ۲۰۰۰۰ ميليون ریال است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: عملیات احداث مجتمع فرهنگی چابهار با زیربنای یک هزار و ۴۰۶ مترمربع از سال ۹۰ آغاز شده و هم‌اکنون با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت تامین اعتبار در سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما