شناسهٔ خبر: 17185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر کرمان – زرند تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود/ نقطه‌ حادثه‌خیز گردنه‌ ده‌علی‌رضا اصلاح می‌شود

خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر کرمان – زرند به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، خداداد مقبلی در حاشیه‌ سفر معاون عمرانی استاندار کرمان به شهرستان‌های زرند و کوهبنان و بازدید از پروژه‌های راه‌سازی این دو شهرستان گفت: در سفری که به اتفاق معاون عمرانی استاندار، به حوزه‌ زرند و کوهبنان داشتیم، پروژه‌هایی که در مسیر بود، مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله‌ این پروژه‌ها، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر کرمان به زرند بود که در مجموع ۸۰۰ متر از مسیر و یک پل باقی مانده است.

مقبلی با بیان این‌که خوشبختانه در این پروژه، اقدامات خوبی انجام شده بود، گفت: مقرر شد خاک‌برداری پل را شرکت ۱۱۵ انجام دهد تا این پروژه در حداقل زمان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره‌ اهمیت این پروژه گفت: به این دلیل که مسیرِ بین چترود تا سرآسیاب، از بین چند روستا می‌گذرد و به تایید پلیس‌راه، این محدوده یکی از محورهای پرحادثه است؛ بنابراین، اگر باند دوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد، خدمت خوبی به افرادی که از این محور عبور می‌کنند، خواهد شد و موجب روانی ترافیک و کاهش تصادف‌ها می‌شود.

مقبلی به بازدید از پروژه‌ ساخت باند دوم ورودی زرند به سمت سه‌راهی مسجد ابوالفضل (علیه‌السلام) هم اشاره کرد و گفت: این پروژه هم فعال بود؛ ضمن این‌که تاکید شد پیمانکار فعالیت را بیشتر کند که تا اواخر اسفند، هشت کیلومتر از باند دوم این پروژه، به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این‌که اصلاح نقطه‌ حادثه‌خیز ده‌علی‌رضا، از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، گفت: به‌ دلیل این‌که در آن نقطه، به جهت شیب خارج از استاندارد، واژگونی‌های زیادی داشتیم و کامیون‌هایی که از سمت مشهد می‌آیند، در شیب‌های این گردنه دچار مشکل و واژگون می‌شوند، برای کاهش تصادفات ساخت باند کندور به طول هشت کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که پیمانکار این پروژه هم فعال بود و منتظر هستیم پس از زیرسازی و با مساعد شدن شرایط جوی، مسیر آسفالت شود.

مقبلی افزود: از ساخت محور اصلی کوهبنان به سمت زرند نیز بازدید شد که بر اساس مصوبه‌ کمیسیون ۲۱۵، باید ۳۵ کیلومتر از این مسیر ساخته شود؛ چرا که راهی که اکنون شهرستان کوهبنان استفاده می‌کند، راه اختصاصی شرکت زغال‌سنگ است و گردنه‌های خارج از مشخصات و قوس‌های تندی دارد.

وی ادامه داد: این مسیر نه‌ تنها در زمستان، بلکه در طول سال مشکلات ترافیکی دارد که اگر این ۳۵ کیلومتر مسیر ساخته شود، کوهبنان دارای جاده‌ای اختصاصی به سمت زرند و کرمان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که این پروژه اعتبار پایداری ندارد، گفت: اکنون، ۱۶ کیلومتر از مسیر در دست ساخت است و پیشرفت خوبی هم دارد که پس از انجام زیرسازی مسیر، برای ساخت ۱۷ کیلومتر بقیه‌ مسیر هم اقدام خواهیم کرد.

مقبلی افزود: با ساخت ۳۵ کیلومتر از این مسیر و بهسازی ۵۰ کیلومتر مسیرِ ادامه‌ آن، مشکل اصلی مسیر زرند – کوهبنان برطرف خواهد شد.

نظر شما