شناسهٔ خبر: 17188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور حذف نقاط پرتصادف صورت گرفت:

احداث تقاطع غیرهمسطح افوس در مسیر ارتباطی بین استان اصفهان، لرستان و خوزستان

راهسازی مدیرساخت وتوسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به آماده بودن محور زیر پل، درصورت تامین اعتبار لازم و آزادسازی مسیر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی مدیر ساخت و توسعه راههای این اداره کل درخصوص پروژه احداث تقاطع غیر همسطح بویین میاندشت –افوس گفت: این پروژه با عنوان تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) در محور داران – الیگودرز و در شهرستان بویین و میاندشت واقع شده که ارتباط بین شهر بویین میاندشت با شهر ششجوان و افوس را فراهم می‌کند.

وی اذعان داشت: این محور به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز این شهرستان بوده که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

امیرخانی در این خصوص گفت: تقاطع غیر همسطح افوس دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است که محور زیر پل آماده بهره‌برداری و رمپ‌های ورودی و خروجی شهر افوس به اتمام رسیده و رمپ و لوپ‌های ورودی وخروجی شهر بویین میاندشت در صورت آزادسازی مسیر نیز احداث خواهد شد.

وی بیان داشت: تاکنون حدود ۲۲ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است که با تامین اعتبار ۲۵میلیارد ریالی این محور تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن یزدانیان کارشناس ناظر این پروژه با اشاره به مشخصات فنی پروژه تقاطع غیر همسطح امام علی(ع) به کارشناس خبر گفت: با احتساب رمپ و لوپ ها طول کل این مسیر  ۸ کیلومتر و دارای عرض ۱۱ متر است و احجام این پروژه شامل  ۱۱۱ هزار و ۸۱۲ مترمکعب خاکبرداری، سه هزار و ۸۴۷ مترمکعب خاکریزی و ۱۷۰۰ تن آسفالت است.

یزدانیان افزود: این محور باتوجه به ترانزیتی بودن و حجم بالای ترافیک، یکی از محورهای شریانی استان بوده که ارتباط بین استان اصفهان، لرستان و خوزستان را فراهم می‌نماید و این تقاطع غیر همسطح در راستای ارتقای ایمنی مسیر و در جهت جلوگیری از تصادفات احداث شده است.

نظر شما