شناسهٔ خبر: 17201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اسكان ۴ هزار خانوار در واحدهای مسکن مهر ایذه در خوزستان

مسکن مهر خوزستان رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه گفت: تاکنون ساخت ۴ هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مهر این شهرستان استان خوزستان به پایان رسیده و ۴ هزار خانوار در این واحدها ساکن شده‌اند و ساخت ۵ هزار و ۴۵۶ واحد باقی‌مانده در حال انجام است و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، حمدالله قاسمی‌راد، گفت: تعهد شهرستان ساخت ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در دو فاز ۶ و ۷ بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۲۴ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند که نهایتاً تا دو ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهند شد و همچنین ۱۴۵۶ واحد در مرحله سفت‌کاری، ۷۲۰ واحد در مرحله احداث سقف، ۳۱۴ واحد در مرحله اسکلت‌سازی و ۳۱۲ واحد در مرحله پی‌سازی قرار دارند.

قاسمی‌راد با اشاره به ۱۵۰ هکتار اراضی مسکن مهر شهرستان ایذه تصریح کرد: حدود ۹۸ درصد از خدمات آب، فاضلاب، برق و گاز در این واحدها انجام شده و زیرسازی بیش از ۹۰ درصد از معابر به پایان رسیده است و همچنین حدود ۵۰ درصد از معابر در مرحله شن‌ریزی و احداث آسفالت قرار دارند.

وی پیشرفت فیزیکی دو واحد مدرسه در حال احداث را مطلوب دانست و گفت: یکی از مدارس توسط سازمان نوسازی مدارس در مقطع ابتدایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال ساخت است و شرکت مارون نیز کار ساخت مدرسه دیگر را انجام می‌دهد که اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم هر دو مدرسه در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسند.

قاسمی‌راد با اشاره به سه مسجد ساخته شده در این پروژه، عنوان کرد: در حال حاضر یک مسجد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دو مسجد دیگر نیز بعد از تامین تجهیزات تا پایان سال افتتاح خواهد شد، مسجد دیگری هم توسط خیرین با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه بیان کرد: همچنین درمانگاهی توسط شبکه بهداشت و درمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال احداث است و بازارچه‌ای با ۱۰ غرفه به بهره‌برداری رسیده است و بازارچه جدیدی هم در مرحله فنداسیون قرار دارد.

نظر شما