شناسهٔ خبر: 17224 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس اجرایی کاپا در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ عنوان کرد:

فرصت بزرگ همراه با چالش‌ها برای صنعت هوایی ایران/ ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس PPP در حد ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیاست/ اقتصاد ایران در ۵ سال آینده توانایی جذب ۳۰۰ هواپیما را دارد

اجلاس رئیس اجرایی کاپا با اشاره به اینکه ایران باید در ۵ سال آتی توانایی جذب ۳۰۰ هواپیما را داشته باشد اما امکان‌پذیری این مسئله به بینش و توانایی ایران بستگی دارد، گفت: طبق تحقیقات کاپا ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس PPP در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیاست که دارای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هواپیما در ناوگان هوایی خود هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ پیتر هاربیسون رئیس اجرایی کاپا امروز یکشنبه ۴ بهمن‌ماه در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ گفت: بازار هوانوردی ایران به دلیل ازدیاد تقاضا پس از دهه‌ها تحریم٬ از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است ما از اینکه در این رخداد برجسته بین المللی نقشی داشته باشیم خرسندیم و مایلیم از شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای حمایت بی‌دریغشان تشکر کنیم.

وی افزود: طبق تحقیقات کاپا ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس PPP در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیاست که دارای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هواپیما در ناوگان هوایی خود هستند. در تضادی آشکار ناوگان تجاری عملیاتی صنعت هوانوردی ایران دارای حدود ۱۵۰ فروند هواپیما فرسوده است و مجوز حدود ۸۰ هواپیما نیز به دلیل تأثیر تحریم‌ها لغو شد.

وی ادامه داد: قطعا اصول اقتصاد ایران باید در ۵ سال آتی توانایی جذب ۳۰۰ هواپیما را داشته باشد اما امکان‌پذیری این مسئله به بینش و توانایی ایران بستگی دارد. چنین نرخ رشدی حتی به زیرساخت‌های فرودگاه و حریم هوایی بازارهای اشباع شده نیز فشار شدیدی وارد می‌کند.

رئیس اجرایی کاپا تأکید کرد: رشد ناگهانی بدون چالش نیست این موقعیتی است که اکو سیستم هوانوردی ایران ملزم به سازگاری با جهشی رو به جلو در تکنولوژی هواپیما و توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های هوانوردی است. ضمن این‌که ایجاد فرصت برای مردم و بخش هوانوردی ایران و تأمین کنندگان جهانی بسیار مهیج است.

وی یادآور شد: پس از اطلاع ‌رسانی ۱۶ ژانویه در وین که بر اساس آن تحریم‌های هسته‌ای بر علیه ایران لغو شد٬ اجلاس هوانوردی کاپا اولین گردهمایی بین المللی رهبران تجارت در ایران پساتحریم است.

هاربیسون اظهار کرد: نمایندگان ایران متشکل از حدود ۱۶۰ مقام ارشد فرودگاه‌ها٬ ایرلاین‌ها٬ صنعت حمل و نقل و گردشگری و نیز وزرا و رهبران دولتی هستند و بیش از ۱۶۰ نماینده خارجی نیز از ۳۵ کشور جهان شرکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سازمان کاپا بیش از ۲۵ سال پیش تأسیس شد و کار آن تحلیل بازار و اطلاعاتی است که با کمک آن می‌توان تصمیمات استراتژیک را در بسیاری از سازمان‌های شناخته شده جهان اتخاذ کرد. عضویت کاپا امکان‌ دسترسی به اخبار٬ تحلیل‌ها و خدمات اطلاعاتی برتر را فراهم می‌سازد. کاپا همچنین برگزار کننده اجلاس گردشگری و هوانوردی پیش رو در سراسر جهان است. اجلاس هوانوردی جهانی امسال در تهران٬ بمبئی٬ سنگاپور٬ دوبلین٬ لاس‌وگاس٬ بریزبین٬ توکیو٬ کارتاگنیا و آمستردام برگزار خواهد شد.

رویدادهای گردشگری سازمان یافته در سیدنی٬ بریزبین٬ ملبورن٬ آکلاند٬ آدلاید٬ پرت و سنگاپور برگزار خواهد شد.

اجلاس هوانوردی کاپا اولین رویداد تجاری بین المللی در امور اقتصادی ایران است که پس از لغو تحریم‌های بین المللی با حضور ۴۰۰ نماینده و عضو رسانه‌ای در تهران برگزار می‌شود./

نظر شما