شناسهٔ خبر: 17235 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در جمع خبرنگاران:

عقد قراردادهای توسعه فرودگاهی در چند روز آینده/ توسعه فرودگاه بین‌المللی امام به هاب دوم مسافری و هاب نخست باری منطقه

مه‌آبادي مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تأکید بر اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید به هاب دوم مسافری و هاب نخست باری منطقه تبدیل شود٬ گفت: در چند روز آینده اخبار خوشی از عقد قراردادهای توسعه فرودگاهی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ رحمت‌الله مه‌آبادی امروز یکشنبه ۴ بهمن‌ماه در حاشیه اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ درباره وضعیت پروازهای عبوری پس از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: فضای آسمان کشور به سرعت به سوی بهینه شدن پیش می‌رود. قبل از اجرای برجام به واسطه اتفاقاتی که در اکراین رخ داد جامعه جهانی از جمهوری اسلامی ایران تقاضا کرد که پروازهای بیشتری از ایران عبور کند که با موافقت ایران مواجه شد. قطعا در پساتحریم به واسطه آنکه ارتباطات کشور ما بیشتر می‌شود پروازهاییکه به مقصد یا از مبدأ ایران انجام می‌شود افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هم‌اکنون محدودیتی برای آنکه پروازی از فضای کشور عبور کند٬ وجود ندارد اما در عین حال تسهیل کردن فضای کشور با افزایش راه‌های موازی٬ مستقیم و یک طرفه ایرلاین‌های خارجی را می‌تواند ترغیب کند تا از این مسیر عبور کنند.

مه‌آبادی ادامه داد: در چارچوب سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی سیستم هوانوردی کشور اعم از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها برای پسابرجام آماده هستند بر همین اساس و در چارچوب یک اقدام ابتکاری از تمامی فعالان و دست اندرکاران صنعت هوانوردی دعوت کردیم و خوشبختانه امروز از ۳۸ کشور دنیا حدود ۱۶۰ مهمان خارجی داریم و ۴۵ شرکت بزرگ دنیا در حوزه‌های مختلف ساخت و لیزینگ هواپیما و شرکت‌های فرودگاهی و مجموعه‌هایی که امور حقوقی را در حمل و نقل هوایی انجام می‌دهند در اجلاس تهران حاضر شده‌اند.

وی اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ تهران را موفق خواند و تأکید کرد: بسیاری از فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی در حال به ثمر نشستن است و امیدوارم در روزهای آینده اخبار خوشی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مختلف در صنعت فرودگاهی و هوانوردی کشور اعلام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره برنامه استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید به هاب دوم مسافری و هاب نخست باری منطقه تبدیل شود بنابراین اولویت نخست ما توسعه فرودگاه‌هاست و سپس فرودگاه‌های بین‌المللی و پرترافیک کشور در دستور کار توسعه قرار دارند.

وی از عقد قراردادهای توسعه فرودگاهی در چند روز آینده خبر داد و درباره تأثیر آزادسازی قیمت‌ها بر بازگشت بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها گفت: قرار است ما در یک فضای اقتصادی شفاف و بدون رانت و با حضور کمتر دولت این صنعت را اداره کنیم و دوستان ما در خطوط هوایی نیز به این توافق رسیده‌اند که شرایط را بهتر کنند تا بهای خدماتی که خطوط هوایی دریافت می‌کنند به موقع بپردازند و بدهی‌های خود را برطرف کنند.

نظر شما