شناسهٔ خبر: 17237 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست ساختار مدیریتی و سیر شکل‌گیری شهر در ایران

فضا پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های موسسه فضا با موضوع ساختارهای مدیریتی برجسته‌ترین شهرهای ایران و سیر شکل‌گیری شهر در ایران با سخنرانی منصور فلامکی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پانزدهمین نشست از درس گفتارهای دوره حاضر موسسه فضا با سخنرانی دکتر منصور فلامکی با موضوع ساختارهای مدیریتی برجسته ترین شهرهای ایران و سیر شکل‌گیری شهر در ایران برگزار می‌شود.

فلامکی در شرح مختصری از سر فصل مباحث خود گفت: شهرهای ایرانی را در سه دوران متمایز می‌توانیم به سنجش ببریم که شامل دوران پیش از تاریخ، دوران مدیریت‌های شاهنشاهی و دوران سومی که پس از آغاز ثبات‌یافتگی فضای مدنی شهرها می‌شوند.

وی ادامه داد: دوران سوم زندگی شهرهای ایرانی، دارای همه شاخص‌هایی است که فرهنگ جهانی برای واژه‌های «مدرن» به میان می‌آورد. این دوره از زندگی شهرهای ایران، پر تلاش است و پذیرنده بحران و تعیین کننده چگونگی‌های شهری، شخصیت‌ها و واقعه‌ها که در برگیرنده زیستن بیشتر ایرانیان می‌شد.

فلامکی افزود: شرح ویژگی‌های دوران شهری زیستن ایرانیان در دوران مدرن، به تمایزها و تفاوت‌هایی می‌نگرد که قانون مشروطیت ایران را واقعیت بخشید. در طول دوران تاریخی نسبتا طولانی، به عامل‌های پایه که تعیین کننده وضعیت شالوده ساختاری شهرها می‌شوند، توجهی بیشتر خواهیم داشت که عبارت از خاک، آب و انسان هستند.

این جلسه با عنوان عمومی «ساختار مدیریتی و سیر شکل‌گیری شهر در ایران» روز یکشنبه ۴ بهمن ماه و در ساعت ۱۷:۳۰ در موسسه معماری فلامکی برگزار می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما