شناسهٔ خبر: 17242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بندر باهنر همراه با استاندار و هیات اقتصادی هرمزگان به عمان رفت/ پیگیری برای رونق تجارت دریایی در سواحل مکران

بندر باهنر استاندار هرمزگان به دعوت استاندار مسندم عمان در حالی با کشتی الحلانیات از بندر شهید باهنر عازم بندرخصب شد که یک هیأت اقتصادی- سیاسی چند تن از مدیران این استان از جمله مدیر بندر شهید باهنر و فعالان بخش خصوصی برای شرکت در همایش تجار و بازرگانان عمانی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای هرمزگان وی را همراهی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جاسم جادری استاندار هرمزگان در حاشیه این سفر به خبرنگاران گفت: در این سفر نمایشگاه دستاوردهای استان را در قالب بنادر و دریانوردی، صنایع، معادن، شیلات و گردشگری و دستاوردهای و توفیقات دیگر را که در قالب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان خواهیم داشت را در آنجا عرضه می‌کنیم.

وی افزود: در ادامه این سفر دیداری با استاندار مسندم در بندر خصب داریم و در آنجا نمایشگاهی به مدت یک هفته برپا می‌شود که امیدواریم بتوانیم با این سفر و ظرفیت‌هایی که ایجاد شده توانمندی‌های استان هرمزگان را در عمان به نمایش بگذاریم.

استاندار هرمزگان در ادامه تصریح کرد: ۳ روز پس از حضور هیأت هرمزگانی در این کشور در شهر مسقط پایتخت کشور عمان نمایشگاهی توسط وزارت صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران دایر می‌شود و امیدواریم که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در کشور دوست و همسایه عمان به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه تاکید کرد: تفاهم نامه‌ای را با طرف عمانی خود تنظیم کردیم که در دیداری که با تجار و بازرگانان عمانی در این کشور برگزار می‌شود، ظرفیت تجارت بین دو کشور مورد بررسی قرار گیرد، تا با استفاده از این ظرفیت‌ها و همچنین موقعیت به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها با استان مسندم عمان به عنوان یک استان هدف در مبادلات تجاری و روابط به نتیجه‌ای مطلوب دست یابیم.

پیگیری برای رونق تجارت دریایی بنادر شرق در سفر به عمان

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز در جمع خبرنگاران گفت: این هیأت با ریاست استاندار هرمزگان با برنامه‌ریزی به دنبال ایجاد هماهنگی در جهت کمک به معیشت و رونق بخشی به اقتصاد و تجارت دریایی به بنادر استان به خصوص بنادر شرق و سواحل مکران است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در این سفر شرایط افزایش مبادلات و فعالیت‌های تجاری بین دو کشور فراهم شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری‌های دوجانبه، خطوط مسافری و گردشگری دریایی بین استان هرمزگان و بنادر مختلف کشور عمان را راه اندازی و فعال کنیم.

اهتمام سازمان بنادر بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها در سواحل مکران

وی با بیان اینکه ظرفیت نامحدودی در بنادر استان به خصوص بنادر شرق وجود دارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها در سواحل مکران است.

محسنی توسعه و گسترش فعالیت‌های تجاری و گردشگری را بسته به توان و ظرفیت کشور عمان داشت و در ادامه بیان داشت: ما بستر لازم را برای ایجاد این روابط را فراهم کرده‌ایم و از ایجاد این روابط و رونق فعالیت‌های تجاری و گردشگری استقبال می‌کنیم.

راه اندازی خط دریایی بین کشور ایران و عمان به شکل زنجیره‌ای

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در خصوص راه‌اندازی خط مسافری دریایی بین دو کشور ایران و عمان گفت: نظر عمان این است که یک خط مسافری بین بندر خصب در کشور عمان با بندرعباس ایجاد شود اما گزینه‌های دیگری مثل قشم، جاسک و بندرسیریک نیز در حال بررسی است که احتمال راه‌اندازی خطوط زنجیره‌ای مسافری بین بنادر استان با کشور عمان قوت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت کشور عمان به جای کشورهای دیگر منطقه در حوزه تجارت دریایی، گفت: این مسأله به استقبال بازار کشور عمان بستگی دارد و هر مشتری که خواهان محصولات کشور ما باشد، برای ایجاد مبادلات آمادگی داریم.

نظر شما