شناسهٔ خبر: 17248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۲ پروژه راه روستایی در آذربایجانغربی

راه روستایی ۱۲ پروژه احداث و آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان پیرانشهر آذربایجانغربی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان پیرانشهر در این خصوص گفت: ۱۲ پروژه احداث و آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان پیرانشهر با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

داریوش نصر با اعلام اینکه ابلاغ اعتبار پروژه‌های راه روستایی از ۶۰ میلیارد ریال به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: بر اساس برنامه‌های کاری تلاش می‌کنیم در سال آینده مطالبات پیمانکاران در بخش راههای روستایی به صفر برسد.

وی در خصوص روند اجرای ساخت بزرگراه نقده – پیرانشهر تصریح کرد: مسئولان شهرستان نقده در جهت حل معارض این پروژه قول مساعد داده اند و ۲۳ کیلومتر از این بزرگراه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

نصر با تاکید براینکه پیمانکاران طرح ساخت کمربندی پیرانشهر برای اتمام زیرسازی این طرح همت کنند گفت: بر اساس توافقنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان آسفالت و قیر رایگان این محور را تامین کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عرصه‌های اقتصادی شهر مرزی پیرانشهر حول محور ساخت و توسعه جاده‌های ایمن می‌چرخد، گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای تدوین می‌شود که زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای قبل از تبدیل شهر پیرانشهر به منطقه ویژه اقتصادی احداث شود.

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با فرماندار شهرستان پیرانشهر و نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به همراه مدیران اداره کل همچنین از اداره راه و شهرسازی شهرستان پیرانشهر بازدید کرد.

نظر شما