شناسهٔ خبر: 17251 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قنادان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

جزئیات برنامه‌های شرکت راه‌آهن در هفته ایمنی/ از بازرسی‌های خطوط تا برگزاری مانور و قرائت مرام‌نامه ایمنی در کل شبکه ریلی

قنادان دبیر ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن برنامه‌های هفته ایمنی در راه‌آهن را متفاوت با سال‌های گذشته دانست و گفت: از جنبه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل ریلی امسال توجه به مسائل فرهنگی است.

علیرضا قنادان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی با بیان اینکه در دولت جدید نگاهی بسیار جدی به بحث ایمنی و ارتقای آن در بخش‌های مختلف در دستور كار قرار دارد٬ گفت: شركت راه آهن امسال در موضوعات ایمنی حاشیه‌نشینان حریم ریلی، آموزش و پژوهش ایمنی ریلی، فرهنگ ایمنی و نگاه نو، ایمنی و گذرگاه‌های ریلی، روز بدون حادثه، ایمنی و بهداشت محیط زیست در هفته ایمنی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل ریلی امسال توجه به مسائل فرهنگی است٬ گفت: بر خلاف روال معمول برنامه‌های مناسبتی که در ستاد مرکزی نهاد مربوط متمرکز می‌شد٬ امسال سعی داریم عمده برنامه‌ها در هفته ایمنی عملیاتی و در نواحی راه‌آهن با حضور پرسنل عملیاتی برگزار شود.

دبیر ستاد ارتقای ایمنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: امسال در قالب برنامه‌ای مشترک مرام‌نامه ایمنی ریلی را در سراسر شبکه به صورت همزمان قرائت می‌شود تا تعهد فعالان حوزه ریلی به ایمنی به صورت نمادین به منصه ظهور برسد.

وی اضافه کرد: قرار است یکی از مدیران ارشد این مرام‌نامه را در هفته ایمنی قرائت کند تا به صورت آنلاین در سراسر شبکه پخش شود.

قنادان یادآور شد: برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری همایش‌های علمی٬ نمایشگاهی مبنی بر درس آموخته‌های حوادث پیشین نیز پیش بینی شده است.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازدیدها و بازرسی‌های ویژه‌ای از خطوط راه‌آهن صورت می‌گیرد یادآور شد: علاوه بر این مانورهای ویژه‌ای با فرض روی دادن سانحه ریلی نیز مقرر است برگزار شود.

قنادان با بیان اینكه همكاری و مشاركت سازمان‌ها به ویژه در وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری هر چه بهتر هفته ایمنی قابل توجه بوده است، افزود: با توجه به كاهش حوادث ریلی طی ۹ ماهه سال جاری، امسال لایه ها و واحدهای عملیاتی با نگاهی متفاوت و گسترده به بحث ایمنی پرداخته‌اند بطوریكه نواحی مختلف راه آهن در سطح كشور فعال تر از گذشته نسبت به محورهای مورد بحث برای این هفته اقداماتی را ترتیب داده و در صدد اجرای آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ هفته ایمنی از تاریخ ۹۴/۱۱/۲۴ تا ۹۴/۱۱/۳۰ سالجاری برگزار خواهد شد.

طبق هدف‌گذاری شرکت راه‌آهن روز ۲۴ بهمن ماه به نام ایمنی حاشیه‌نشینان حریم ریلی، روز ۲۵ بهمن به نام ایمنی آموزش ـ پژوهش ریلی، روز ۲۶ بهمن‌ماه به نام فرهنگ ایمنی، روز ۲۷ بهمن‌ماه به نام ایمنی ساخت و توسعه پروژه‌های ریلی، روز ۲۸ بهمن‌ماه به نام ایمنی در گذرگاه‌های ریلی، روز ۲۹ بهمن‌ماه به نام روز بدون حادثه و روز ۳۰ بهمن‌ماه به نام ایمنی و بهداشت محیط‌ زیست نام‌گذاری شد./

نظر شما