شناسهٔ خبر: 17259 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر تعاون خبر داد:

خسارت ۲۷ میلیارد دلاری از تخریب خانه‌های ۲۰ ساله/ ساخت یک میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها/ فعالیت ۱۲ هزار تعاونی مسکن در کشور

سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار تعاونی مسکن در کشور و ساخت یک میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها، گفت: در طول ده سال گذشته تخریب واحدهای مسکونی ۲۰ تا ۲۵ ساله نزدیک ۲۷ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است در صورتی که واحدهای ساخته شده بسیاری خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته‌اند که از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را تحویل داده و یک میلیون واحد دیگر را در دست ساخت دارند.

وی ارزش واحدهای مسکونی خالی از سکنه را حدود ۲۰ میلیارد دلار ذکر کرد و با انتقاد از تخریب زودهنگام واحدهای مسکونی در کشور، گفت: در طول ده سال گذشته تخریب واحدهای مسکونی ۲۰ تا ۲۵ ساله نزدیک ۲۷ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است در صورتی که واحدهای ساخته شده بسیاری خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

کلانتری با اشاره به تشکیل ۲۶ هزار تعاونی مسکن با عضویت سه میلیون نفر در کشور افزود: از این تعداد ۱۴ هزار تعاونی به دلیل پایان ماموریت خود منحل و غیر فعال شده‌اند و ۱۲ هزار تعاونی مسکن همچنان فعالیت می‌کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت کمرنگ بانکها در تامین منابع واحدهای مسکونی، گرانی و کمبود زمین، ضعف و نقص مقررات شهرسازی و گسترش پدیده مهاجرت و رشد شهرنشینی را از جمله مشکلات فعلی بخش مسکن عنوان کرد.

به گفته وی سوداگری زمین و زمین‌ خواری متأثر از بالا بودن قیمت زمین و پیامدهای ناشی از تغییرات بازار سرمایه بر فعالیتهای بخش مسکن تاثیرگذار است.

برچسب‌ها:

نظر شما