شناسهٔ خبر: 17272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بستن زنجير چرخ در محورهای كوهستانی گلستان الزامی است

برف روبی روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گلستان با توجه به ريزش برف در محورهاي كوهستاني استان، به همراه داشتن و بستن زنجير چرخ را براي رانندگاني كه قصد عبور از اين محورها دارند، الزامي دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان گلستان، طبق پيش‌بيني‌هاي هواشناسي، احتمال ريزش برف در ارتفاعات استان تا سه روز آينده تداوم خواهد داشت.

هم اكنون نيز به دليل ريزش پراكنده باران در سطح استان و لغزندگي جاده‌ها، آمد و شد رانندگان با احتياط صورت مي‌گيرد.

اين اداره همچنين از هم استاني‌ها خواست كه حتي الامكان از سفرهاي غير ضروري و بويژه در شب از محورهاي كوهستاني استان خودداري كنند و در صورت ضرورت، حتما از وضعيت راه‌ها و شرايط جوي اين مناطق مطلع شوند.

مركز مديريت راه‌هاي استان با تلفن گوياي ۱۴۱ و سامانه پيامكي ۱۰۰۰۱۴۱ در طول شبانه‌روز و به صورت لحظه‌اي، وضعيت راه‌ها و شرايط جوي حاكم بر آنها را به رانندگان اطلاع مي‌دهد.

به همراه داشتن تجهيزات زمستاني و وسايل گرمايشي، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از جمله فاصله طولي، سرعت مطمئنه و نهايت همكاري با پليس راه و مامورين راهداري از ديگر تاكيدات راه و شهرسازي گلستان براي تردد رانندگان از محورهاي ارتباطي استان بويژه مناطق كوهستاني است.

در طول پنج هزار كيلومتر از بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان ۵۴ گردنه به طول ۶۰۳ كيلومتر و حدود یکهزار و ۹۰۰ کیلومتر محور كوهستانی و برفگیر وجود دارد.

نظر شما