شناسهٔ خبر: 17298 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازتاب بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی سال ۲۰۱۶ - ايران

سی.ان.ان: ایران به دنبال احیای صنعت هوانوردی خود است/ ایران اکنون آماده پذیرش گردشگران خارجی است

سي ان ان شبکه خبری سی.ان.ان در پی برگزاری بزرگترین اجلاس صنعت هوانوردی سال ۲۰۱۶ گفت: با پایان یافتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، اکنون این کشور در پی احیای صنعت هوانوردی خود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ فردریک پلتن خبرنگار شبکه تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان روز دوشنبه در گزارشی از اجلاس هوانوردی 'ایران ۲۰۱۶ ' افزود: سال‌ها تحریم، به ناوگان هوایی ایران لطمه زده و به دلیل قدیمی بودن و نبود قطعات یدکی از امنیت لازم برخوردار نیست.

مقام‌های ایران خواهان خرید صدها فروند هواپیمای جدید در سال های پیش رو هستند، نه تنها برای شهروندان خود، بلکه برای میلیون ها گردشگر خارجی که قرار است بزودی به ایران سفر کنند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سی.ان.ان درباره چشم انداز صنعت هوانوردی ایران گفت: هواپیمایی ملی ایران قادر خواهد بود در پنج تا هفت سال آینده با تمامی خطوط هوایی منطقه رقابت کند. برای پروازهای داخلی حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای کوتاه پرواز و برای پروازهای بین المللی به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان و بلند پرواز نیاز است.

سی.ان.ان در ادامه گزارش افزود: از آنجا که اقتصاد ایران بشدت به نفت وابسته است و با توجه به کاهش جهانی بهای نفت، مدرن کردن زیر ساخت های جاده ای، راه آهن و هوانوردی ایران تحت فشار خواهد بود.

دكتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران دیروز (یکشنبه) در اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ با بیان این‌که بر اساس توافق اولیه، ۱۱۴ فروند هواپیمایی که برای شرکت هما از ایرباس خریداری می‌شود نو خواهد بود گفت: طبق برآوردها در ۱۰ سال آینده کشور به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد که ۱۰۰ فروند کوتاه برد و ۴۰۰ فروند نیز برای پروازهای میان برد و بلند برد پیش‌بینی شده است.

وي در حاشیه نخستین اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ در نشست خبری اظهار کرد: امروز شاهد حضور عمقی سرمایه گذاران فعال در صنعت هوانوردی اعم از سازندگان هواپیما، تجهیزات فرودگاهی، تجهیزات ناوبری و حوزه‌های مرتبط با صنعت هوانوردی در ایران هستیم که امیدواریم فرصت خوبی برای توسعه صنعت هوانوردی ایران باشد. وی با تاکید بر اینکه ایران مرکز تعادل طبیعی در منطقه است گفت: به دلیل تحریم‌ها علیه کشورمان این مرکز تعادل طبیعی جابه جا شد که به تدریج در فضای پس از تحریم‌ها به جایگاه خود بازخواهیم گشت. وزیر راه و شهرسازی افزود: با بازگشت ایران در صنعت هوانوردی جهان، سایر کشورهای منطقه نیز از فضای حاکم بر کشورمان در عرصه هوانوردی منتفع می‌شوند.

سی.ان.ان در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به صنعت گردشگری ایران افزود: ایران اکنون آماده پذیرش گردشگران خارجی است، اما نفت نیز می تواند براین بخش از صنعت ایران تاثیر گذارد.

نظر شما