شناسهٔ خبر: 17300 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نظری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

امضای یادداشت تفاهم ریلی ایران و جمهوری آذربایجان/ قطار مسافری تهران- نخجوان راه‌اندازی می‌شود

قطار مدیرکل بین‌الملل شرکت راه‌آهن از امضای یادداشت تفاهم دو جانبه با مدیران ریلی ایران و جمهوری آذربایجان برای راه‌اندازی قطار مسافری تهران-نخجوان خبر داد.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه در حاشیه اجلاس چهارجانبه باکو یادداشت تفاهم دو جانبه‌ای با کشور آذربایجان میان رؤسای ریلی دو کشور برای راه‌اندازی خط آهن مستقیم مسافری مستقیم بین ایران و جمهوری آذربایجان به امضا رسید٬ گفت: این خط ریلی با نام تهران-نخجوان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بین الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مقرر شد ظرف یک ماه آینده مسئولان فنی و مسافری دو کشور برای هماهنگی‌های بیشتر برای راه‌اندازی این خط ریلی جلسه مشترک بگذارند تا درباره گراف حرکت قطارها و هزینه بلیت‌ قطارها با هم مذاکره داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌ها و ریل برای حرکت قطار از تهران تا نخجوان فراهم است و قطارهای مسافری برای سیر به نخجوان از مسیر تهران-تبریز-جلفا-نخجوان عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای عبور قطار از مرز دو کشور باید بوژی لکوموتیو و واگن‌ها تعویض شود٬ اضافه کرد: مسافرانی که از کشور آذربایجان بخواهند وارد ایران شوند در مرز از قطار آذربایجانی پیاده می‌شوند و به قطارهای ایرانی منتقل می‌شوند تا راهی تهران شوند. همچنین مسافرانی که بخواهند از ایران به آذربایجان سفر کنند باید در مرز قطار خود را تعویض کنند.

مدیرکل بین‌الملل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این قطار با استقبال مناسبی از سوی مردم همراه شود و ضریب اشغال این قطارها در حد مطلوبی باشد./

نظر شما