شناسهٔ خبر: 17320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده‌های کوهستانی گیلان پوشیده از برف است

راهداری زمستانی برف برف جاده‌های کوهستانی گیلان را سفیدپوش کرده و تمامی راه‌های استان باز و عبور و مرور برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، محمدطاهر راکعی رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان گفت: با ورود سامانه بارش زا در گیلان و کاهش دما بارش برف از روز گذشته آغاز شده است، بارش شدید برف در گردنه حیران به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد که تردد در این محور کوهستانی با زنجیر چرخ میسر بوده و تمام تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازنگهداری و برقراری ایمنی در محورهای برفگیر ادامه دارد.

وی افزود: هم اکنون اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل و با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شدند و در حال حاضر ارتفاع برف در مناطق کوهستانی در اسالم به خلخال ۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

گفتنی است که بر اساس گزارشات واصله از مرکز مدیریت راه‌ها، هم اکنون برف خفیف در محورهای حشمت آباد رودبار، آبی نام و دیلمان در شهرستان سیاهکل به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر، در ماسوله برف خفیف و حاشیه راه سفیدپوش شده، پونل به خلخال به ارتفاع ۱۵ سانتیمتر و در محور بهارستان به آقچای به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر بارش برف ادامه دارد.

راکعی در پایان گفت: در حال حاضر تمامی راه‌های استان باز و عبور و مرور برقرار است ولی با توجه به گزارشات هواشناسی و احتمال شدت برف در نواحی مختلف گیلان بویژه مناطق کوهستانی به رانندگان عزیز توصیه می‌شود خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز نموده و در صورت نیاز می‌توانند از راهدارخانه‌ها استفاده کنند و با مامورین راهداری و پلیس راه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است هموطنان عزیز می‌توانند با شماره تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی از آخرین وضعیت راه‌های گیلان باخبر شوند.

نظر شما