شناسهٔ خبر: 17329 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نریمان در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت قطار حومه‌ای شهر جدید گلبهار-مشهد خبر داد:

هماهنگی شرکت عمران‌شهرهای جدید با راه آهن برای ساخت پروژه‌های قطار حومه‌ای/ تحویل ۴۰ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید به متقاضیان در دهه فجر

محسن نریمان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه سیاست‌های کلی قطارهای حومه‌ای در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌شود گفت: در اجرای پروژه‌های قطارهای حومه‌ای هماهنگی کامل با راه‌آهن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محسن نریمان امروز سه‌شنبه ۶ بهمن در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت قطار حومه ای شهر جدید گلبهار-مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای هماهنگی بیشتر با راه آهن جمهوری اسلامی ایران جلسات مشترک بسیاری میان این دو معاونت وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود تا شرکت عمران شهرهای جدید بتواند از تجربیات راه آهن استفاده کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی قطارهای حومه‌ای در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌شود و فقط اجرای برخی پروژه‌ها با شرکت عمران شهرهای جدید است افزود: بهره‌برداری از خط قطار حومه‌ای پرند با شهرداری تهران است و برخی پروژه‌های دیگر مثل قطار حومه ای تهران-کرج-هشتگرد با راه‌آهن است.

نریمان تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های قطارهای حومه‌ای هماهنگی کامل با راه‌آهن و حتی با وزارت کشور وجود دارد و هیچ مشکلی نیست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: قریب ۴۰ هزار واحد مسکن مهر برای ایام دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود و این آمادگی را داریم تا پایان امسال ۹۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر تحویل داده شود که منوط به آماده شدن زیرساخت‌هایی از جمله آب، برق و گاز این مساکن است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی وظیفه خود را در قبال ساخت مساکن مهر مذکور انجام داده و تحویل این مساکن به دو شرط پرداخت تعهدات کامل از سوی متقاضیان و تامین زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت نفت و نیرو بستگی دارد.

نریمان افزود: در همین امسال کار تحویل مسکن مهر بسیاری از شهرها به اتمام می‌سد که شهرهای مهاجران، سهند و عالیشهر از جمله این شهرها بوده است و بخش دیگری از تحویل‌های مساکن مهر در شهرهای جدید به سال ۹۵ موکول می‌شود که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال ۹۵ به پایان برسد.

وی اضافه کرد: کل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد است که تمامی این پروژه‌ها را تا پایان سال ۹۵ تحویل متقاضیان می‌دهیم./

نظر شما