شناسهٔ خبر: 17346 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم نامه طرح همیار ناجی در بندر امیرآباد

بندر امیرآباد در راستای ارتقای ضریب ایمنی دریایی تفاهمنامه همکاری در زمینه ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی طرح همیار ناجی با بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد (NGO) منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرا و پیاده‌سازی قوانین و مقررات بین المللی و ملی در زمینه جستجو و نجات دریایی (SAR CONVENTION ) و تحقق یکی از اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ارتقای ایمنی دریانوردی در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران این تفاهم نامه منعقد شد.

علی خدمتگزار با اشاره به  بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد (NGO) گفت: این تفاهمنامه دو جانبه در زمینه ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به حادثه دیده‌گان دریایی فیمابین اداره بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و شرکت تعاونی قایقرانی فعال در منطقه فرح آباد ساری منعقد شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این تفاهم نامه تعداد ۱۰ فروند از قایق‌های عضو طرح همیار ناجی جهت همکاری با تیم جستجو و نجات دریایی این بندر در زمان اضطرار به تجهیزات ایمنی مجهز خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود با برنامه‌ریزی‌های لازم و همچنین بسط همکاری‌ها مابین دستگاه‌های ذیربط، شاهد ارتقای کمی و کیفی در زمینه جستجو و نجات دریایی و کاهش سوانح دریایی باشیم.

نظر شما